Ser på dr Phil

Fredrik är i bowlinghallen för att snacka med klubben om att eventuellt börja träna igen. Jag puschar honom lite extra eftersom jag tror att det är bra för honom att "komma ut lite". Att bara vara Fredrik.

Precis så som jag gör då jag tränar. Det är verkligen underbart att komma hemifrån och att bara få vara Lina, om så bara för 1,5 timme!


"Den anonyma" som undrade om jag inte tyckte jag lämnade familjen i sticket, när jag tränade "ikväll igen", 4:e dagen i rad - vilken koll du har förresten! - så näe. Handen på hjärtat så tycker jag faktiskt inte det!


För det första så dubbelkollar jag alltid med Fredrik om det är okej med honom, att jag tränar. Hade det inte varit okej hade jag givetvis stannat hemma. Och för det andra så tjänar familjen också på det, eftersom jag mår så mycket bättre - så får ju familjen en mycket gladare och piggare sambo/mamma. Så, där har "du" ditt svar.



I alla fall. Jag sitter i soffan med laptopen i knät, samtidigt som jag kollar på Dr. Phil. Får ju passa på nu när Fredrik inte är hemma :p



Idag handlar det om mammor som tycker sina barn är jobbiga. De har flyttat in i Dr. Phil huset och nyss fick man se en mamma bli utfrågad av Phil. Man fick också se samma mamma verbalt misshandla sin 9-åriga dotter. Efter filmen säger mamman att gråtandes att hon aldrig velat ha sig dotter. Att hon inte borde fått födas över huvud taget! Att hon bara var i vägen i hennes "nuvarande liv". 


Usch fy fan för sånna föräldrar. Ärligt talat alltså. Hennes andra barn "gillar hon" och dom behandlar hon bra, förutom denna lilla minsta tjejen.

Blir otroligt upprörd, arg & ledsen. Fattar inte ens varför jag fortsätter kolla.....?
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Agnieszka- mamma till 2

Ibland fastnar man i program och kan inte sluta kolla trots att man igentligen inte vill se.

Kramis

2009-12-08 | 20:20:05
http://agnieszka.blogg.se/
sonja

Va? lämna familjen i sticket för att träna

vilken värld lever den personen i ??

anonymt med .. hmmm fegt



Skit bra att ni tränar brudar!

såå underbart att bara få komma bort en stund

2009-12-08 | 20:35:06
Sara

Tycker du gör helt rätt som är iväg och tränar! Det har du och hela din familj igen länge då du mår mycket bättre. Att påstå att man lämnar sin familj i sticket är bullshit.. tvärtom tycker jag! Kämpa på!

2009-12-08 | 22:19:42
Sara

Bry dig inte vad folk säger om träningen, vi mammor är hemma hela dagarna pch behöver verkligen komma iväg en stund på kvällen. Vi förtjänar det! :-) kram

2009-12-09 | 09:19:06
http://rockfellamama.blogspot.com/
Ida

men åh orkar hålla koll på hur ofta andra tränar! det e ju kanon om man som mamma får komma hemifrån lite och ladda batterierna. det mår ju hela familjen bra av.

jättekul att F också är på G !!! ska genast tjata på J lite att han med borde ;)



kram

tessan

att folk orkar klaga på andra. man måste väl få ha egen tid oxå. Sånt folk måste ha patetiska liv som sitter hela dagarna och klagar på andra och dessutom vara anonym eller använda falska namn.

Många kramar till dej o din familj

2009-12-09 | 21:15:11
http://ericasmamma.blogg.se/
tessan

att folk orkar klaga på andra. man måste väl få ha egen tid oxå. Sånt folk måste ha patetiska liv som sitter hela dagarna och klagar på andra och dessutom vara anonym eller använda falska namn.

Många kramar till dej o din familj

2009-12-09 | 21:15:44
http://ericasmamma.blogg.se/