Recept på wienernougat :)

Här kommer ett recept på wienernougaten jag knåpade ihop igår. Superenkel och jättegod!



250 g nougat
150 g mörk choklad
100 g flagad mandel


Rosta den flagade mandeln i en torr stekpanna. Ställ åt sidan.
Smält nougaten i ett vattenbad.
Finhacka den mörka chokladen och häll ner den i den smälta nougaten.
Blanda sist ner den rostade mandeln.
Häll massan i en avlång form, klädd i bakplåtspapper. Låt stelna och skär sedan i bitar. Förvara i kylskåp.



Jag skar mina i små perfekta munsbitar då man inte vill hålla i dom speciellt länge, de smälter fort! :) Så, det är att rekomendera.


Jag la också mina på en bit cellofan, som jag sedan "knycklade ihop" och satte ett rött sidenband runt. Superfint och jisses vad enkelt! :)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)