Nu har vi jul här i vårt hus

Ja igårkväll kom granen in. Pappan i huset åkte iväg för att välja ut den finaste, men vi var helt överrens om att vi skulle ha en liten gran i år. Vi bor ju trots allt bara i en 3:a. En 3:a som redan är fullsmockad med grejer ;)



Han kom hem med granen och den såg liten och smidig ut, tills vi släppde den lös från nätet! Då blomstrade den ut i en stor och yvig gran - en väldigt vacker sådan - men det var ju inte riktigt det jag hade föreställt mig :D

Men efter att vi möblerat om lite i vardagsrummet så fick den plats, och nu står den och lyser så fint!



Vattna, vattna!



Vår halvklädda julagran



De här supersöta små julgransfigurerna (som verkligen inte gör sig rättvisa på bilden!) fick barnen av mormor & morfar förra året. Varsin, såklart. Jag besitter vetskapen om att det blir varsin till dom i år också, så vi har redan lämnat lite plats åt nykomlingarna i granen :)

Det är en av de fina jul-traditioner som mormor & morfar införskaffat, att de ska få varje jul.

Likaså får de varsin ny pjamas dagen innan julafton, som de kan vakna upp och mysa omkring i, på den stora dagen - Julafton! 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Sandra

åå, jag vill också ha en gran..

2009-12-20 | 06:50:29
http://elwiz.blogg.se/
Carina

Mysigt med gran. Vi ska ut i skogen och hämta vår idag. Men den kommer nog inte in förrän på onsdag. Kvällen före julafton, det är vår tradition

2009-12-20 | 08:38:48
http://justmintoo.blogg.se/