Fullspäckad lördag!

Ja idag har det verkligen varit en fullspäckad dag!

Jag & Ninni började morgonen med att åka till familjegympan, som hade avslutning för terminen idag.



Eftersom det var sista gången, och dessutom dagen innan lucia, så fick man klä ut sig. Ninni var en tomtegumma med glitter i håret.



Världens finaste tomtegumma på parkeringen :)



Friskis och svettis är det vi tränar på! :p



En förväntansfull Ninninus!


I slutet, efter avslappningen, fick alla barnen mumsa peppakakor & sedan fick de också en tablettask i avslutningspresent. Tänk vad en sån liten gest kan göra ungar så fantastiskt glada! :) Gulligt av dom!



När vi kom hem igen hade Fredrik gjort tomtegröt som vi mumsade i oss till lunch. Barnens morfar kom förbi i rätt timing och han fick sig en liten skål han också :)


Sen var det dags för bak! Ninni & pappa gick ut för att byta till vinterdäck (inte en dag för tidigt!) och mamma & Neo stannade inomhus och bakade. Tårtbottnar, bland annat...


Medan bottnarna svalnade till sig så nattade jag en fullkomligt utmattad Neo-bus, för att sedan damma av lägenheten och för att torka alla golven. I samma stund som jag satte in golvmoppen i städskåpet vaknade Neo, och Ninni & pappa kom innanför dörren.



Ninni & jag hjälptes åt att fylla tårtan med dess fyllning, så att den sedan får stå och safta till sig inför morgondagens kalas! Fredrik fyller nämligen år då, på självaste Lucia ♥



Hann precis göra klart tårtan då det plingade på dörren. Min storebror C och hans tjej L kom för att hälsa på oss en stund. Det blev en massa lek & bus! Vi bjöd på lite jul-fika, svensk julfika. Min brors tjej kommer nämligen från Chicago och pratar bara Engelska.

Roligt nog ska hon fira jul med oss i år och självklart måste vi introducera henne för alla våra jultraditioner. Knäck, Kola & Julmust blev det idag - tror hon gillade det! ;)



När dom åkte hem började vi med middagen och när den var uppäten och disken undanplockad, nattade vi ungarna. Nu sitter jag här & Fredrik vid Xboxet. Men snart ska jag "kasta bort" honom därifrån, jag har nämligen fått honom att koppla in Nintendo 8bit.

 Så, Super Mario - here I come! :D Wohoo!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Lina

Kika i min blogg på min Moas fina lusse klänning ;oP

2009-12-12 | 19:39:44
http://pupplina.blogg.se/
tarja

Hej, vad roligt att du halkade in på min blogg och att du tyckte om den! Klart du får lägga till mig bland favoriter :D

Din blogg var oxå fin! Och vilka underbart söta barn du har!

Jag kommer kika förbi din blogg igen! GARANTERAT!

2009-12-12 | 20:48:38
http://lillamammabitchen.blogg.se/
rebecca

Vilken söt tomteklänning hon har! Passar perfekt på en söt tös som din dotter. :)



.....



Nu är det dags för en ny tävling hos mig!

Denna gången kommer priset från Fluffbabes

Kika in och delta =)



http://geshiia.blogg.se/2009/december/tavling-i-samarbete-med-fluffbabescom.html

2009-12-12 | 20:55:21
http://geshiia.blogg.se/
mia

Hej har julens bästa tävling.

Lottar ut en helt ny Sony Ericsson Satio