Fredagsmys

Idag har jag och ungarna bakat upp det sista paketet pepparkakor, som låg i kylen. Japp, färdigköpt har vi kört här hemma. Smiiiidigt till max! Och mumsigt också, för den delen!

Barnens morfar kom hit en runda och vi fikade ihop. Efter det följde Ninni med moffa ut, för lite bus i snön, medan jag & Neo stannade inne i värmen och bakade en sats kola - eftersom förra satsen fastnade totalt i pappret. Ja, man kan inte lyckas jämt ey? :p


Nu ikväll, efter middagen som idag bestod utav Kycklingfajitas, så slängde jag ihop en sats av Leilas populära Rocky Road. De står just nu på avkylning och senare ikväll ska vi nog provsmaka dom.

Kanske blir det till sista avsnittet av bönderna? :)









Färdigt på: 40 min
Ingredienser

12 kakor
600 600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
2 2 påsar dumlekola
2 2 nävar mini marshmallows
3 3 dl salta jordnötter
1 1 dl skalade pistagenötter

Gör så här

1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).

2. Blanda samtliga ingredienser.

3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.

4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)