förmiddagens planer

Vi ska ju i vanlig ordning lämna snorpan på dagis, sen ska jag & Neo raka vägen hem eftersom Stephanie kommer på besök. Hon ville nämligen skapa ett smycke själv, en julklapp hon ska ge bort. Och visst ställer man upp på sina vänner? Absolut!



Så jag ska duka fram alla smyckestillbehör, lite julfika i form av knäck & kola, pepparkakor & saffransskorpor och som tur väl är har vi en julmust i kylen. Göttigt & juligt! :)


Jag ska passa på att göra några smycken jag också, sen är jag nästan klar med alla som har beställt. Känns skönt! :p Ska också slå in ytterligare julklappar för att sedan sortera alla efter sällskapet vi ska fira med, de olika dagarna. Skönt att ha det gjort...



Är också sugen på att träna lite på gymmet idag. Får väl se. Är nog ingen som vill/kan hänga på och att gå själv är jag inte sådär jättesugen på. Men vem vet, kanske går jag ändå.

Eller får jag höra med en killkompis som kan hänga på... och samtidig kanske han kan visa mig några nya maskiner? Jag vet bara hur man gör på sisådär.. 6 stycken, av alla...? :p



Jaja, nä nu måste jag göra mig i ordning. Ska ta och tvätta håret en snabbis över badkarskanten, hade spray i igår och jag behöver väl knappast säga att det ser ut som ett råttbo idag? ;)

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Fia



Du är så effektiv Lina. Skicka gärna över en släng energi till mig oxå :)!

Hur blev det med Adams halsband? Börjar bli lite smått nervös, eftersom du inte hört av dig om det gick att ändra texten ;)?

Kramar

2009-12-10 | 11:54:10
http://fiansess.blogg.se/
Laila

GI-rätt energibar



8 st



1 dl havregryn

½ dl solrosfrön

½ pumpafrön

½ blandade nötter

1 dl torkade aprikoser

2 msk linfrö

rivet skal från en citron

1 msk honung

2 äggvitor



80 g low carb choklad att pensla ovanpå, kan uteslutas.



* Sätt ugnen på 125 grader. Mixa alla ingredienser utom chokladen i en mixer.Tryck ut smeten i en teflonbehandlad avlång brödform med hjälp av en slickepott. Grädda mitt i ugnen i 17 minuter. Låt kakan svalna ordentligt i kylskåp, gärna över natten och skär dem sedan i lagom stora portionsbitar. Slå in dem en och en i plastfolie. Kakorna blir mjuka utan choklad och behöver då förvaras kallt. Om du lyxar med choklad så smälter du den och häller över den kalla kakan och skär den med en varm kniv när den stelnat.



Hittade lite godis i Gi tänkte att du kanske ville ha lite mera recept.Hoppas ni haft en bra dag kram på er