2 dagar kvar :) - gårdagen!


I går hade vi fullt upp här hemma, efter lunch. Jag fick ett ryck att sätta igång och städa och efter det gjorde jag lite smycken som ska få nya ägare såhär till jul :p Det sistnämnda är dock inte det lättaste med två huliganer som lever rövare samtidigt :p


Fredrik skulle "bara jobba över en halvtimme" och sedan skulle vi åka och handla. Grejjen var bara den att han inte kom fören EN OCH en halvtimme. Då var ungarna redan påklädda och vi satt i en iskall bil och väntade. (men hade dessförinnan självklart ringt honom så jag visste att han snart var hemma, innan vi satte oss där..) Jag var inte direkt superglad, om man säger så...


Det blev handling på Maxii för ovanlighetensskull. Men aldrig mer, typ. Fredrik blev nojjig som tusan och beklagade sig om hur "virrigt" allt var på affären - jag kan inte annat än att hålla med, men det är nog mycket för man är ovan och inte vet vart saker och ting finns, också.

Anledningen till att jag skulle handla på Maxii var för att jag sett en sak där som jag gärna ville ha, men som såklart var slut. Suck! 


Det blev i alla fall lite mjölk och bröd handlat, men idag får vi ju åka och handla igen! Måttligt kul. 


Blev ett besök på Lindex där vi fyndade mockasiner till ungarna.. 


Superöta bamsemockasiner. Likadana till båda två strlk 22/23 till Neo och storleken större (24/25) till Ninni. Likabra att de fick likadana annars hade det blivit liv i luckan på hemmaplan, vill jag lova.

Toppenbra att Neo kan ha syrrans sen också när han (och hon) vuxit ur sina gamla.



Blev också 3 par mysiga, gosiga plychbyxor till barnen. Ta 3 betala för 2. Me like! Förutom de på bilderna ovan blev det ett par gröna också...


Jag hittade en sjuuuuukt fin tunika som jag nog kommer köpa idag (hann inte igår, efersom klockan hann bli 19.oo) Det "dumma" är bara att den kostar 299:- Känns dyrt att "lägga på sig själv". Men hey, det är jag väl egentligen värd va?

Hur ofta köper man saker till sig själv, lixom..? Näe.. den ska jag nog ta och "unna mig". Likaså behöver jag ett tunnt fint skärp, en mössa och gärna nån gosig kofta också. Kan bli dyrt det här och Fredrik vet nog inte riktigt vad han "godkände" igår när jag bad om att få åka hit ensam idag :p



När vi kom hem från shoppingen var det bara att ge ungarna kvällsmat för att sedan stoppa dom i säng, och de somnade som små ljus. Fredrik och jag åt lite vi också, framför tv:n - lyx! - och sedan skulle han gå och duscha. Sa han.



Han tappade upp ett bad till mig, tände ljus och hällde i en massa badskum. Åh, så snällt!

Efter jag badat klart kom ytterligare en oväntad överraskning; Han hade lagt ut ett lakan i tv:rummet, satt på "klassisk musik" på tv:n och stog redo för att ge mig en uuuunderbar helkroppsmassage!! ♥ ♥


Behöver jag säga att hans "försening" som jag skrev om ovan, var som bortblåst efter detta? :p


Jag somnade som en prinsessa och har sovit relativt gott hela natten. Sovmorgon fick jag också, eftersom Ninni inte vaknade fören 06.07. Det här blir en bra dag, skulle jag tro! :)

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Ida

Thihi,vad mysigt ni har det! Gulligull =)



Perfekt julklapp..en glad o mysig jul..



Pusspuss Ida

2009-12-22 | 07:33:45
http://idasilverbark.blogg.se/