Tyst, tystare, tystast!

Det är tyst, så tyst, så tyst.


Ninni åkte till dagis med pappa nyss och vår lilla prins ligger utslagen i sängen. Det är verkligen inte ofta man sitter helt själv, i total tystnad. Näe, det är man inte van vid minsann och ska jag vara ärlig så trivs jag inte direkt i tystnaden.

* sätter på Winnerbäck * Det var bättre! :)



Vår lilla, fina, underbara tjej - som numera är så mammig att man blir tokig! Fredrik duger inte alls längre och vi två är som ett, fastklistrade mot varandra. Allt som oftast är det ju mysigt, men de kommer tillfällen - som i morse tex - då jag bara önskade att hon kunnat gå upp med Fredrik istället, så jag fått sova bara liiiite till. Men ikke! :) 
 


Att rulla runt på golvet är en ny hit!



Vår sötfis!


Vår helt underbara lilla prins, ligger som sagt helt utslagen. Hans lilla kropp har kämpat mot ögoninglammation sen förra fredagen, och tar ut sin rätt. Har fått strikta order hela veckan om att det är egenvård som gäller, men när han vaknade upp idag också och var lika gul-kladdig i ögonen, så ringde jag BVC och krävde att få ut antibiotika. Vilket jag också fick, på direkten. Men varför ska man behöva bli arg, för att få det?? *märkligt...


Här ser man en ytterst liten skymt på hans "sjuka ögon"... Underbaraste killen i världen!


Min underbara farfar fyller 85 år idag, STORT GRATTIS!!!! Och vi ska fira honom i eftermiddag/kväll. Ska ut och äta lite, kommer bli mys. Och eftersom båda våra barn är SÅ snälla och sköter sig exemplariskt, är det inga som helst problem att åka till restaurangen hela familjen. Underbart!


Annars så kom min storebror "hem" från Uppsala i går, nu har han flyttat hem hit igen och det ska bli underbart att få utnyttja honom som barnvakt ;) hihi närå, skämtar förstås. Men jag är tacksam för att mina barn äntligen kan få lära känna sin andra morbror också - och ja, jag erkänner. Jag har saknat honom! 


Så det blir att hjälpa honom lite med flytten, ska också hinna tvätta några maskiner och att fixa lite inför påskmiddagen som VI ska hålla i till helgen. Hoppas bara det blir fint väder, nån som har hört hur det ska bli här nere i söder? 



Kommer mer uppdatering sen, om bloggen funkar, och när kameran med bilderna är laddad igen! 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Tessan

tipsar om smhi´s hemsida där man kan kolla prognoser, jag är inne där minst 1 gång om dan och kollar =)

2009-04-09 | 09:31:01
http://ericasmamma.blogg.se/