Sjukt

Idag är det lite sjukt i familjen Ninninus. Ninni började hosta redan igår kväll, och det höll i sig i natt. Hon vaknade dock inte mer än 2 gånger (och ropade maaaamaaa..) men det har nog inte blivit mycket av djupsömnen i alla fall. Störande att hosta sådär....


Vi gick upp vid o5.3o då Ninni vaknade och var ledsen. Blev lite ytterligare mys i vår säng innan det var dags för frukost. Ninni ville ha gröt idag, vilket hon också fick en stor portion av. Efter hon ätit hälften - kom allt upp igen och hon satt bara och hulkade på stolen. Stackars

Men efter hon kräkts klart så var hon ändå hyfsat pigg och ville ha mat för hon var "hungi mage".. Så, vi testar med smörgås tänkte jag. Hon åt hela, men även den kom upp i lika fort... suck....



Vi gav upp och hon fick endast vatten... Fredrik åkte till jobbet och jag bäddade ner min lilla sjukling, och "hatte", i soffan framför tv:n och bolibompa. Nån timme senare ville hon ha mat igen, ringde min mamma och rådfrågade och vi kom fram till att vi testar med skorpa. Detta var dock ingen hit enligt Ninni, så den ligger fortfarande orörd på bordet.



Min lilla fina tjej



Neo är det bara bra med. I morse låg han och utforskade en massa leksaker, både på mage och rygg - eftersom han numera kan vända sig själv, lite som han vill. Ibland får man dock hjälpa till lite, när orken sinar...



* smyger fram till soffan och knäpper ett kort...

... som ni ser, har Ninninusen nu somnat i soffan. Det är nog bäst jag avslutar här, innan hon vaknar av allt "knäppande på tangentbordet". Vi hörs lite senare! *viskar*
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Hondjur

Krya på lilla söta gullungen nu och hoppas hon blir fort,fort frisk!! Kramar til Er!

2009-04-23 | 20:34:45
http://sagoelin.blogg.se/