Neo-mat!

Ninni vaknade vid 04.45 i morse. Gäsp!

Lika bra att göra något nyttigt av morgonen, så jag satte igång och städa, damma, röjja, plocka ur och in diskmaskinen... Så nu är lägenheten skinande ren, kul! :)


Vi har ju gett Neo "smakisar" ett tag nu, har bara inte hunnit berätta det för er ännu :P Men, inget kött än så länge, det väntar vi lite till med.. Det började sina Neo-mat i kylen, så jag ställde mig och gjorde en ny laddning.


Potatis & morot
blev det denna gången!


Ser väl fräscht ut va? :)

Koka, koka, koka....

Fäääärdigt!

Är toppen att frysa in smakisarna i sånna här istärnings formar. Är lätt att få perfekt mängd, man tar bara en, två, kanske tre tärningar och tinar åt gången. Litet tips bara :) Och sötast blir det såklart i sånna här hjärtformar :D



Det blev lite över, så det delades upp i tre burkar - och vips in i kylen!



Medan jag lagade Neo-mat satt Ninni på traktorpallen och ritade.


Smidigt värre & jag bara älskar vårt kök! hihi
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Carina

Morronpigg liten tjej ni har. Och vad effektiv du är på morgonen. Jag har också haft en morronpigg tjej så det var aldrig problem att komma upp och iväg till dagis och skola. Men i tonåren började det vända.

2009-04-06 | 09:28:37
http://justmintoo.blogg.se/
Fia

Sv: hehehe ok:) Vad kul att någon äntligen hittat några:)



Ha det så bra!

Kramar

2009-04-06 | 12:29:46
http://dagarmedfia.blogg.se/