Nu kommer det!

... ja, inlägget som vägrades publiceras igår alltså.


 


Det blev att jag testade ett helt nytt recept igår, när baksuget satte igång. En mastig, men åh så smarrig, chokladkaka.

Jornötsbotten med krispiga CornFlakes i,
sen en "smet" på grädde, mjölk, smält choklad och pistagenötter uppepå den! 



Låter det inte farligt gott? 


Kakan bör bara ätas en liten bit av, annars blir det "för mycket" då den är så mastig. Ska serveras med vispad grädde egentligen, har dock bara "Ätit den som den är" - än så länge. Kanonmumsig och ett hett tips till alla chokladälskare! 

Chokladen bara smäääälter i munnen..... Mums!
Lyckad bakning med andra ord...  


Var ju som sagt hos barnmorskan igår också. Fick både bra och mindre bra nyheter.

Kämpandet med att få upp mitt järnvärde hade gett resultat - även om det bara var en liten uppgång, så var det i alla fall en uppgång.. Blodtrycket och vikten låg också bra till... Skönt!

BM lyssnade på hjärthjuden (älskar att få höra dom!) och berättade, genom att grunda sin komentar på hur hjärtljuden legat under grav. gång, vad hon trodde att det var för kön på bäsen. Hihi spännande! Får vi se om det stämmer sen...

Och som ni förstår tänker jag inte avslöja något här i bloggen, ni får helt enkelt snällt vänta tills h*n tittar ut :D   


I alla fall. Jag bad henne se om hon kunde känna om det var ett stort barn, och hon började klämma o känna och efter en ganska bra stund sa hon

- " jadu, jag tror faktiskt att det är ett stort barn"..

SUCK!

Aja, hon KAN ha fel. Eller hur? Men man blev ju inte direkt "tryggare"... Äh, jag ska ju på ett Ultraljud hos gyn nästa Fredag, där de ska kolla upp hur stort h*n är, så ska försöka att inte ojja mig för mycket fram tills dess...

Kan det inte bli nästa fredag snart?


Fram tills en vecka nåt har jag inte haft några speciella cravings, men nuuu.. Åh jag är heeeelt beroende av.... 
HALSTABLETTER!! Måste just vara denna sorten, med eakalyptus. Fick tom åka till Citygross igår, eftersom de var slut både på Willys och på macken. Va alltså tvungen att köpa hem några påsar, för säkerhetens skull.


De KAN ju ta slut på Citygross också..... Haha.. knazigt värre va? Men de är ju sockerfria i alla fall... *blinkblink* 

Nu sitter min lilla dam och tittar på barnprogrammet. Hon har redan fått kläder på sig, eftersom nattens kisseblöja läckt lite.. Och i vanlig ordning är tiger, piiiipen och prinsesskudden hennes sällskap - konstigt hade det varit annars :)


Ninni är ledig från dagis idag, så idag blir det bara en mysdag hemma. Förhoppningsvis blir det fint väder så vi kan spendera en massa tid utomhus. Troligtvis kommer Ninnis mormor och håller oss sällskap en stund, mycket trevligt!


Nu - Frulletime!


 

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Cissi

Hoppas ni får en hääärlig fredag!

2008-10-10 | 07:37:06
http://cissislife.blogspot.com
Carola

Den såg god ut :)



Ska man gå efter hjärtljuden så har jag två pojkar och en flicka .... så det är inte så tillförlitligt.



Jag har tre flickor så ....

2008-10-10 | 07:38:45
http://mammamuh.blogg.se/
Agnieszka

Hejsan! kakan såg strålande god ut! Synd att man är så kass på att baka.....

Ikväll kanske jag ska på Bio med en kompis, ska se Patrik 1,5!

Nova är oxå ledig från dagis idag, fast det är hon iofs varje fredag=)

Nova har ju åkt på en förkylning så hon hostar jättemkt.....

kramar

2008-10-10 | 07:43:13
http://agnieszka.blogg.se/
Marlene

Lite väl vågat av barnmorskan att gissa utifrån hjärtslagen sådär.. De flesta säger ju att det bara är en myt? Fast visst, hon har ju 50% chans att det är rätt så :) Chokladkakan ser riktigt smaskens ut! Kan du inte lägga ut receptet? ;) Ha en riktigt bra fredag! Kram

2008-10-10 | 08:18:11
http://babyonboard.blogg.se/
emelie

det är nästan så att jag kräver ett recept på den kakan!! älskar choklad

går du hos BM på trossö vc?? i så fall kanske vi springer på varandra nån gång. jobbar ju här...

ha det bäst!! måste ta den där fikan nån gång!

kram

2008-10-10 | 08:20:46
Cissi

Finns det nå bättre än fredagkvällar? Jag undrar jag!



I helgen blir det jobb för min del. Går på ikväll, och jobbar dagturer lördag och söndag!



Ni då??

2008-10-10 | 08:52:07
http://cissislife.blogspot.com
Tessan

näe fy dej att baka nåt så gott, och med choklad ;p lust o lägga ut receptet =D kankse man kan bju på när ja fyller år på måndag =D kraam

2008-10-10 | 10:20:51
http://ericasmamma.blogg.se/
Evelina

Att folk blir beroende av choklad, morötter och chips har jag hört, men halsabletter? det var nå nytt=) Ha en trevlig helg!!

2008-10-10 | 12:04:17
http://evelinalinnea.blogg.se/
Fia

Hehe är halstabletter din lilla "gravidgrej" som du bara MÅSTE äta??:)



Kakan såg mkt mumsig ut:)



Hoppas ni får en bra dag o en trevlig helg!



Kramar

2008-10-10 | 12:06:41
http://dagarmedfia.blogg.se/
Jonna

Jag har mailat dej =)



Det e nog lika bra att inte vara nojjig som du säger, man kan ju ändå inte göra så mycket åt det. Men är det just att föda ett stort barn du är rädd för? För ja menar om du hade en sån mardrömsförlossning sist så är det ju inte konstigt om man är rädd för en förlossning till vare sej barnet e stort eller litet. Du vill inte snittas? För det borde ju vara giltigt skäl menar jag.. Fast personligen hade jag nog aldrig "vågat" snittas.. hehe.

2008-10-10 | 13:21:27
http://jonnaa.blogg.se/
Anna

Hej!

Eftersom jag läser din blogg dagligen så har jag länkat till dig på min sida. OM du skulle ogilla det så säg bara till så tar jag bort!



Ha en fin dag!

2008-10-10 | 14:53:09
http://lindblom86.blogg.se/
GUINEVERE

Okej, ska försöka svara på alla frågor nu :D

Typsnittet heter "Babykruffy" :D

Animationen i headern gör jag i Photoshop CS3, under Window>animation. Då får du upp ett animationsfönster där du kan klicka fram nya "frames" och i varje frame ändra vilka bilder du vill ha samt ändra tidsintervall m.m :)

Nu får bebis titta ut snart, för jag är sååå nyfiken. Magkänslan säger att det är en pojke, hihi! :D

2008-10-10 | 15:49:44
http://bloggingbyguinevere.blogg.se/
Line

hej!

Det är mycket som har hänt. Vi får hoppas barnmorskan hade fel om ett stort barn. Förstår om du längtar till fredag nästa vecka. spännande med ett ul till. Vi blev erbjudna detta med eftersom jag är född med inre gomspalt. vi tackade nej, man ser ju ändå inget om det är inre, något yttre såg hon att det inte var. men det hade varit spännande och se barnet nu. hi hi. går du någon förädrarutbildning/grupp?

Hoppas ni får en trevlig helg kram kram

2008-10-10 | 20:02:45
http://pinepo.bloggagratis.se/