Hysteri över.... en snigel!

Har precis gått igenom värsta hysterin med Ninni, pga.... en SNIGEL,
 som inte fick följa med i bilen till dagis..


Mein God!

Slutade i alla fall lyckligt, till slut, och vi vinkade tillsammans "hejdå" till snigeln, som vi lagt på ett litet blad som i sin tur låg på en liten sten. Grannarna måste tro att vi är värsta tokiga familjen.... haha...

Sen brummade Ninni och pappa till dagis och jobb!


Idag ska ju jag och mamsen på utflykt, hon hämtar upp mig vid 9-tiden. Innan dess ska jag diska upp från morgonens frukost, som idag bestod utav mannagrynsgröt och smörgås.



I övrigt går jag in i v 36 idag. Shit. Vecka 36!! Galet. Galet. Gaaaalet!


Vecka 36 - 15 okt - 21 okt 2008

Kroppen: Nu står livmodern i regel som högst och det kan kännas som om alla organ är ihoppressade till bristningsgränsen. Livmodern når ända upp till bröstbensspetsen.
Under hela graviditeten har säkert tankar runt förlossningen funnits mer eller mindre. Det känns säkert som om du har varit gravid bra länge nu och förlossningen börjar kännas allt mer aktuell. Vissa ser med spänning fram emot förlossningen medan andra har blandade känslor. Hur som helst är det bra att ta reda på hur förlossningsskedet går till och vilka smärtlindringsmetoder som finns att tillgå.

Barnet: Nu väger barnet mellan 2000-2500 gram och längden är ungefär 45 cm. Barnet kan börja röra sig mindre nu, de stora rörelserna ersätts ofta med små stötar från fötter och knän. Man kan få fin kontakt med barnet inne i magen, om man t.ex puttar lite på något som kan vara barnets fot kan man få en reaktion tillbaka. Kanske tar barnet bort foten för att sedan placera den på samma ställe igen.

fakta: www.familjeliv.se


Nu börjar man närma sig målet och GUD så spänannde det är! hihi åååh vad jag längtar tills jag får träffa mini


Sen är det ju bara idag och i morgon jag slipper längta efter Ultraljudet, som ska se hur stor bebis är. På fredag morgon, o8.oo, gäller det! Kan knappt vänta alltså! :) *ivrig & nyfiken


Nehepps, diska va det ja... boooring! Men aja, someone have 2 do it!


Ha en underbar dag så hörs vi lite senare!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Cissi

Skönt att få UL:et gjort.



Hoppas du får en toppendag med mamsen!

Kram

2008-10-15 | 08:37:38
http://cissislife.blogspot.com
Linda med familj :)

Naww ni är för söta :) Snigeln ska vara glada som har er som naturgrannar :)

Har haft många såna stunder med Ella och det enda som man kan få fram ur det är att dom är omtänksamma och älskvärda :)

Hoppas att du får en bra dag idag med din mamma och vad spännande det börjar bli nu :)

2008-10-15 | 09:51:55
http://babymyz.blogg.se/
Evelina

45 cm, nu? det var jag när jag föddes=) Hoppas du får en trevlig utflykt=)

2008-10-15 | 12:06:21
http://evelinalinnea.blogg.se/
Suss

Hihi, vilken gullig unge du har som vill ta med sig snigeln till dagis! :-) Absolut att föredra framför ungar som tycker det är roligt att peta med pinnar innanför deras skal. :-( Var glad och stolt över det!

2008-10-15 | 15:02:02
http://kevlarjeans.blogspot.com/
Ebba's mamma (Angelica)

Men sötis då :-)

2008-10-15 | 21:58:10
http://mideco.blogg.se/