Bebiskläder! :)

Nu har jag som sagt fixat lite med bebiskläderna. Det mesta är från när Ninni var liten.. Några saker har jag fått från en kompis och nåt enstaka är helt nyinköpt.

Är sugen på att handla en massa smått, men samtidigt vill jag ju veta vad det är för en filur där inne innan jag handlar på mig en massa - så, det får vänta ett tag till :)

Ninni-nyfiken skulle såklart vara med och undersöka kläderna... Här har hon hittat bäse-mössan...


... som hon sedan försökte få på sig.... hihi...

.. den var nåågot för liten för vår busfia...
 

Behöver jag säga att jag bara äääälskar Lundmyr`s saker? Kläderna är underbara, likaså bäddsettet!

Katvig mössa och en underbar MOLO overall, dock i strlk 62... men efter jul där nån gång funkar den nog fint!
Blått och orange, funkar väl både på tjej o kille?


Jag är är ett stort fan av sovpåsar, istället för pjamaser, när barnen är små.
Gosigt, mysigt, fiffigt, smidigt!


Så har vi kommit till mitt absoluta favoritset!

Från PoP & Musse-kollektionen

Dessa kläderna var de aallra första kläderna som Ninni hade på sig... FIck hon av mormor, morfar och sina morbröder när vi låg på BB... kommer ALDRIG göra mig av med dom!

Allra första dagen hemma, testligger den stora spjälsängen i sin underbara outfit... Vår knubbiga lilla goa älskling..


Så man får tårar i ögonen, tiden går fort.. Stanna den.. någon? (fast stanna den inte förren bebis är ute, vill inte vara gravid i evigheter ju...) :D




När jag ändå hade kameran i högsta hugg passade jag på att ta ett kort på tröj/tunika- paketet jag vann till Ninni på Tradera... Gissa för hur mycket?

3 kronor!!! (+ frakt) Billigt, billigt!



Nehepps om man skulle ta o kika lite på tv.. Ska ringa mamma också.. imorgon ska vi nämligen ut på en utflykt, bara jag och hon. Inget sådär speciellt, men en ren "mor & dotter" - dag. Mysigt!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Fia

Ååå vilken söt skrutta:) Så lite hon va:)

2008-10-14 | 21:27:24
http://dagarmedfia.blogg.se/
Boel

Härliga bebiskläder,mysoigt med sovpåsar! Lite som Sweet P i Karl alfred!

Vilket fynd,3 kr för alla dom kläderna!!

2008-10-14 | 21:28:12
http://lavender.blogg.se/
solkatt

Måste bara få fråga en mer erfaren mamma :) När det gäller att tvätta bebiskläder, hur noga ska man vara med att ha oparfymerat allergivänligt tvättmedel? Är det bra i förebyggande syfte bara eller ett måste eftersom bebisen är känslig för dofter? Nyfiken på hur du har gjort...? Är det okej med sköljmedel? Blir inte kläderna stela annars? Många frågor på en gång :) Ha en fortsatt trevlig kväll!

2008-10-14 | 21:32:41
http://babyonboard.blogg.se/
SagoElin

Men guuuud, sötaste lilla ungen i spjälsängen! haha. Hon ser lixom.. missannpassad ut haha... Eller alltså .. misstolka mig rätt.. hon är så hiiiimla pytte och sängen är så hiiimla stor ;) Lillskrutten som har blivit stor tjej nu.. Snaart stor tjej!! Ihk..Det är så hemskt, hemskt spännande!! :)

Och vem älskar inte lundmyr?? Såå söta grejer.. Dyrt men fint!! Hur länge använde du sovpåse till Ninni förresten? Har tidigare tyckt att det såg bökigt ut men nu börjar jag bli jättesugen.. vet inte om hon börjar bli för stor bara?! Och hur varmt blir det egentligen?

2008-10-14 | 22:55:59
http://sagoelin.blogg.se/
Evelina

oj vad fina kläder och så liten Ninni är på bilden i sängen!!

2008-10-14 | 23:28:21
http://evelinalinnea.blogg.se/
Cissi

Mysigt att göra iordning alla bebiskläderna! Och massor med fina grejer också!



Hoppas att du får en mysig dag med mamma!

2008-10-15 | 07:05:12
http://cissislife.blogspot.com
Agnieszka

Den där katvidmössan, vi har en sparkdräkt i exakt samma tyg, oxå från katvig då så klart, men den är sååå stor så Nova har den just nu!

kramar

2008-10-15 | 09:41:18
http://agnieszka.blogg.se/