Åh, jag har ju helt glömt bort...

.. att ge er en recencion på mina "nya" hårvårdsprodukter, schampo och hårinpackning av märket Kèrastase.


Produkterna kommer från nätbutiken Salon Classique - som jag faktiskt halkade in på via en slump.. Ni vet, man surfar runt och klickar sig vidare, vidare och vidare... Hur som helt.

Jag var ju som sagt så fasligt trött på mitt flåtiga hår, som jag fick tvätta ofta ofta. Läste lite om produkterna som fanns på Salon Classique och de hade en mängd olika schampon/balsam/hårinpackningar - speciellt utformade till alla olika hårtyper och "problem". 

Lät som en väldigt seriös sida med väl utformad information om både produkter och om Susanne, som äger (och driver!) Salon Classique - vilket det också visade sig vara!

Efter att ha pratat med Susanne över telefon och efter att jag beskrivit min hårtyp och mitt "problem" så kom vi fram till att det var Kerastase Nutritive och Bain Divalent som antagligen skulle passa mig och mitt hår bäst.

Fick samtidigt rådet att schamponera in håret 2 gånger / dusch och att kamma igenom håret med balsam/hårinpackningen i - sen skölja.



Det är nu ca 2 veckor sedan jag fick hem mitt paket med hårprodukterna och det här låter säkert hur klyschigt som helsy - men jisses vilken skillnad!
 
Håret är inte alls det här flåtiga, stripiga tunna håret längre utan framförallt ett mjukt hår som är lättkammat och med viss volym, som gör att det känns betydligt mycket tjockare än vad det egentligen är.

Visserligen har jag klippt topparna sedan dess, men jag tvivlar inte en sekund på att mina nya hårprodukter gjort underverk - mot mitt "gravidhormon" - attakerade hår..


Under morgondagen ska jag se om jag inte hittar en före- och efterbild, så ska ni få se skillnaden. För visst syns det utåt också (önskar bara ni kunde få känna på det mjuka också, hihi) Inget mer trasselsudd här inte!



Så, numera ligger dessa hårprodukter högt på "Linas julklappsönskelista". De är ju betydligt dyrare än ÖB:s och Willy:s schampo/balsam, men samtidigt behöver du inte alls duscha och tvätta ditt hår varje dag... och dessutom är Kerastase mycket drygare och oh så mycket bättre!


Så, vill bara dela med mig av dessa produkterna till er också, eftersom det verkligen ÄR kanonprodukter. Och det är inget simpelt fjäsk, utan det kommer rakt från hjärtat. Älskar dom och numera älskar jag mitt hår också! (så alla funderingar "åh, jag rakar f*n av allt!!! är som bortblåsta...)


Gå gärna in och kolla på sidan, läs dig fram till vad som skulle passa just DITT hår bäst. Eller slå Susanne en signal och rådfråga!

Färgat, permanentat, torrt hår, flåtigt hår, vårdande styling, torrt & lockigt hår, torrt och svårformat hår, För känslig hårbotten, För försvagat hår, För fint och tunt hår... det finns allt!



Ninni har nyss somnat och nu ska jag ta och sätta mig framför tv:n och "Ensam mamma söker" :)

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Cissi

Tack!

Ska kika på den sidan, fyller år snart! Ska önska mig!

2008-10-05 | 20:21:41
http://cisan.bloggagratis.se
Susanne Salon Classique

Hej Lina...härligt att du gillade produkterna. Jag har just i dagarna skrivit ett inlägg på min blogg om hårtvätt. Du kanske vill läsa och tipsa om det i din blogg.Det kan vara intressant för dig och andra. Jag läste ju hur du återgav det jag sagt om hårtvätt.



Vill du ha min logga på din sida med länk för folk att klicka på? Hör av dig så skickar jag loggan.

Ha det så gott.

Susanne/ Salon Classique