83,6 % av graviditeten avklarad! :D

Min graviditet - BF Tis 18 nov 2008
Uträkning utgår från dagens datum: Fre 3 okt 2008.

Din graviditet startade Ons 13 feb 2008.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Ons 27 feb 2008 (ägglossningen).

Du är på dag 234 av 280. (83,6%).
Du är i vecka 34.


Du har gått 33 fulla veckor och 2 fulla dagar (v33+2).

Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.

Beräknat förlossningsdatum Tis 18 nov 2008

Du har 46 dagar kvar till förlossning.


.. och såhär ser man alltså ut en fredagkväll med mys-outfit, 46 dagar innan BF.

(varför ser magen mycket mindre ut på bild för? Den är enorm irl... o jag vill inte ha fler komentarer om att "nu är det väl dags när som" eller "är du säker på att det inte är 2 stycken där inne??" ... har blivit SÅ uttjatat... Förstår inte folk att om man är kort, så kan magen bara växa på ett håll - UTÅT! För på längden finns det ju inget o ta på... )


Orginalbilden + en annan:






.. och frillan är inte mycket bättre den ;) Badade med Ninni innan och ville inte blöta ner håret - varav denna slarviga knut på huvudet uppstod :)



Fick papper hem från gynmottagningen idag - Äntligen! Så, exakt 2 veckor kvar tills jag får göra ett tillväxt Ultraljud. Jag håller tummar och tår för att bäsebusen är "normalstor", vill absolut inte ha en "Ninni-förlossning" till.. hua!

Men, å andra sidan säger dom ju att det ska gå mycket lättare och fortare med 2;an, så vi får hoppas på det! :)


Ni som har fler än ett barn, hur var det för er? Vilken förlossning var "jobbigast"?


Inte att man inte börjar bli smått nervös nu.. det börjar närma sig.. "bara" 6 veckor kvar. Ojojoj, gud så spännande!

Vi har spånat lite på några namnförslag och nu har vi 2 stycken killnamn som vi är överrens om, ett som jag föreslagit och sen ett som Fredrik tycker.

Äntligen har jag fått lite förslag från honom också...

Tjejnamn är vi däremot inte direkt överrens om några ännu.. har ett par som "är sådär" men inget "wow, klart hon ska heta det, om det blir en liten tjej". Svårt det där med namn alltså... Men ärligt talat, vi (jag i alla fall!)  måste få se bäsebusen innan jag kan bestämma mig till 100 %, för att se vad som passar just h*n :D




Nu ska jag strax krypa ner i snarkofanen, lägga mig och läsa en stund. Fick hem "Vi föräldrar" här om dagen och det är alltid lika skoj att läsa det som står i den.. Massa tips och bra repotage!


Så, nattinuffs mina små vänner! :)

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Tessan

Stor o fin mage =) ser större ut än vad min va hihi, men så himla fint med stora gravida magar =) kraam

2008-10-03 | 21:50:24
http://ericasmamma.blogg.se/
SagoElin

Vackra fina magen. Och om det glädjer dig kan jag jämföra med min mage och säga att jag inte tycker den är så fasligt stor.. Bara jättefin! Och bäsis kommer när den kommer.. varken förr eller senare :) Och förresten.. byxorna.. vart kommer dom från? Hur söta som helst.. Sov sött lilla du! Kram!

2008-10-03 | 21:55:18
http://sagoelin.blogg.se/
Helené

Vilken härlig o stor mage, jag längtar nästan tillbaks till min :)

2008-10-03 | 21:58:21
http://missh.bloggagratis.se
ME&MY

Junie, Millie,vilja, vilda, minea,clara,luna,mina,minna,stella,ella,ellen,julia,tova,lova,linnea,emila,lou,mi,tilda,saga,ellie...

2008-10-03 | 22:15:11
http://desbarrar.blogg.se/
mamma russin

min tredje.. men då vart jag ingångsatt så den ska väl inte räckas..:) annars var det ettan han kom på 6 timmar, tvåan gick såå snabbt 1 timme och 40 minuter från första värk till bebeis på magen och 4440 g 54 lång var hon..:) trean "stina" tog två dygn sammanlagt och vägde 4730 g 54 cm.. hennes förlossningsberättelse finns på min blogg om du vill läsa..:) ninniförlossning?? var den hemsk eller ?? trevlig helg..kram

2008-10-03 | 22:41:08
http://enburkrussin.blogg.se/
http://TUMADRE.blogg.se

Ang förlossningen med andra barnet...



Det sägs att tvåan går lättare, särskilt om det är tätt emellan (som det är för dig). H-n brukar också kommer innan BF och förlossningen brukar gå dubbelt så snabbt.



Dock finns det undantag, som jag. Ettan föddes i vecka 35 på 3 timmar och tvåan bf+2 på 6 timmar - så för mig blev det tvärtom.



2008-10-04 | 00:26:08
http://tumadre.blogg.se/
Carola L

Alla mina förlossningar har varit jobbiga på sitt sätt.



Första gick ganska okej, men tog ganska lång tid, då fick jag bedövning men hade ingen vid krystvärkarna (45 minuter).



Andra förlossningen var helt okej fram till 4 cm. Efter det tog det 60 minuter innan tjejen föddes - på en krystvärk. Väldigt intensivt, men det är så det funkar för mig från 5-10 cm tar inte mer än en h för min del.



Sista förlossningen gick ännu snabbare. Vi kom in till sjukhuset vid 7 och jag var öppen 4 cm och hade inte alls ont. Vid 8 började det göra ONT och då tog det väl 45 minuter innan jag var fullt öppen och efter 30 minuters krystvärkar kom lillan ut - jag hjälpte inte alls till denna hång utan kroppen fick sköta det själv för att jag hade så ont att jag nästan svimmat.



2008-10-04 | 07:30:28
http://mammamuh.blogg.se/
Emma

Nu har jag ju tre barn och första var jobbigast. För mig har det gått snabbare och snabbare för varje barn.



Hoppas verkligen du slipper en Ninniförlossning till.



Kommenterar inte så ofta men läser din blogg dagligen :-) den är så intressant och rolig. Så söt Ninni är.



Kram

2008-10-04 | 08:41:13
http://theloveoftrinity.blogg.se/
Ulrika

Kul att läsa om din förlossning, min första var väl ingen jättespännande upplevelse men man får ju nått för mödan så att säga. Andra förlossningen gick av bara farten, väkar i 4 timmar med 20-8 min mellanrum, somnade, sov en timme, vankade av att vattnet gick, 3 min mellan och krystkänning. Då var kl 04. 05,45 var vi inne på förlossningen och 06,17 var hon född, snabbt jobbat och så mycket ondare men så mycket skönare att det var snabbt avklarat.



Lycka till nu, är ju lite avis helt klart. Hmmm tankarna på en tredje finns där allt;-)

Johanna

Så fin du är med din mage! Det kommer säkert att gå lättare med bebis nr 2! Ha en bra lördag!

2008-10-04 | 15:07:48
http://johannala.blogg.se/
Cissi

Fina magen ju!



Jag har haft två lätta förlossningar, men Alvins (alltså 2:an) gick mkt snabbare, när han väl bestämde sig för att komma ut. 14 dgr efter BF...Hihi...



Hoppas ni hade en mysig fredagskväll!

2008-10-04 | 15:27:14
http://cissislife.blogspot.com
Annah - med bebin i magen

Oj vilken stor och fin mage du har!

Längtar tills min blir större men ändå inte ;).



Namn är supersvårt (iallafall tjej), vi hade pojknamn klart direkt och flera att välja mellan som kändes bra. Men nu när vi vet att det är en tjej och ska komma på ett som passar så är det helt omöjligt. Det finns inget som känns 100% bra eller som passar till oss :)



ha det bra!

2008-10-07 | 22:17:43
http://carpeannah.blogg.se/