Lösningen?



Jag berättade ju att jag jobbade 100 % under semestertider och högsäsong, vilket är nu fram till slutet på augusti/mitten på september... Då borde mitt NUVARANDE arbete bli nedsatt med hälften = 20 timmar / veckan. Right?

Jooo.. så måste det ju bli.... ?

Ska se till o få kontrakt (om det går?) på de där 100 % bara, eftersom det bara räknas som  "plus tid" utöver mina annars 20 timmar / veckan.. som det står på kontraktet.

Ska prata med både FK och min arbetsgivare i morgon... Men visst sjuttsingen borde det vara så...? *tror ja har lösningen* Virrigt värre, hoppas man kan få klara besked i morgon.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Linda och Prinsessan

Hoppas att du får rätt på de vännen. Hatar sånna papper och jag kan ju sätta hur mycket som helst på att FK kommer att klydda till tusen som dom alltid gör. Men jag håller tummen för dig.

Kramen från oss

2008-06-25 | 18:59:11
http://babymyz.blogg.se/
MaddeA

Ja men så måste det vara. Men får du mer timmar på kontrakt så ska du vara glad för det ska ju bara skäras ner ijämt tycker jag. Kram Madde

2008-06-25 | 19:01:51
http://maddeanderson.blogg.se/
Jonna

Det borde ju vara så att du ska jobba 20 timmar, om du nu sagt att du ska jobba 100% hela sommaren. Och ändå om du inte har papper på d så är det ju bara att säga att du bara kan jobba din ordinare tid då och inte alla extra timmar du fått! Hoppas det löser sej =)



Vi valde att gå kvar på i Bastasjö.. trivs så himla bra! Eventuellt så byter vi om vi får ngt annat erbjudande men detta ville vi inte ha i alla fall. Det ligger så dumt och så tycker jag.. precis vid ICA affären om du vet vart det e!



Ja man vill ju ha bra betyg, och ska man jobba samtidigt så har man ju inte riktigt den tiden som t.ex. jag har nu. Jag jobbar ju bara 8-12 timmar i veckan typ och kan ju styra själv över det och vilka dagar jag ska jobba o så! Men då kanske vi läser ngn kurs ihop i höst då, vem vet =)

Kram

2008-06-25 | 19:28:51
http://jonnaa.blogg.se/