Läkarbesöket

Jag var ju och träffade läkaren i morse som sagt, pga min uberjobbiga foglossning. Läkaren var inte direkt trevlig, men ändå "snällare" än vad jag hade trott. 

Jag fick beskriva "mina men", hur jag kände mig och vilka begränsningar foglossningen var orsak till. Sen sjukskrev hon mig på halvtid. 

Det jag nu är väldiiiigt kluven på, var om det var halvtid på min fasta anställning (som endast är 20 tim/veckan) eller om det var på heltid (40 timmar/veckan) - eftersom jag jobbar heltid under högsäsongen.... ? 

Blev förvirrad när jag fick papperna som skulle lämnas in till min arbetsgivare. 

Ska jag bara jobba 10 timmar (hälften av min fasta anställning) och få ersättning för de andra 10 timmarna som jag SKULLE ha jobbat - om inte foglossningen satt stopp ?

Eller får jag jobba 20 timmar, och få ersättning för de 20 - som jag också skulle kunnat jobba om jag inte drabbats av foglossning. 

För jag skulle ju jobbat 40 timmar/veckan fram till slutet på Augusti/mitten på September egentligen... 


Lägger in bild på det hon skrivit i intyget, snälla hjälp mig. Fattar ni?? 








Nån som varit i samma sits?

Tips & ideer tas TACKSAMT emot...
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


MaddeA

ser inte riktigt vad det står, men står det rekomenderas arbeta 20h/vecka så är ju sjukskrivningen baserad på det du skulle ha jobbat för du sa väl att du jobbade heltid nu? De brukar inte sjukskriva helt på en gång utan man får prova sig fram hur mycket man klarar om du förstår hur jag menar.Kram Madde

2008-06-25 | 17:44:07
http://maddeanderson.blogg.se/
MaddeA

Kom precis på att jag hade mina papper från f-kassan här jämt mig(fick dem idag) Där står det såhär : Hur mycket sjukpenning ansöker du om.

Och så finns det några alternativ bl a så står det: För halva min NORMALA ARBETSTID. Sen på baksidan så får man fylla i sin årsarbetstid, så om jag ska vara ärlig så blev jag väldigt förvirrad nu, alltså hur du ska skriva för att du ska få rätt ersättning. Kanske lättast att ringa F-kassan o fråga. Madde

2008-06-25 | 17:50:04
http://maddeanderson.blogg.se/
Caroline

som jag tolkar det är det ju på din anställning. Om du har en anställning på deltid så är det på den som sjukskrivningen räknas ifrån. När jag blev sjukskriven då jag väntade viktor så var det ½ av 80% vilken var den sysselsättnings % jag hade då.



men sen då till ditt dilemma.. Har du schema på 100% i ditt fall 40h per vecka eller är det efter "behov"? Har du inte det är jag osäker om du har möjlighet till ersättning för de timmarna som du inte har "papper" på om du förstår hur jag menar. Det är ju inget som du och din arbetsgivare har avtalat om och jag tror knappast denne är villig att betala för något som inte finns S-] snurrigt värre...



Lycka Till..



ska bli intressant att se diskussionen kring detta...minst sagt kluriga...

2008-06-25 | 17:59:56
http://jcav.wordpress.com
Boel

Läkaren har sjukskrivit dig halvtid av 40 tim/ vecka. Se till att få papper på att du har heltidsanställning, sen jobbar du 20 tim i veckan o resterande 20 tim får F-kassan betala.

2008-06-25 | 23:21:50