Tack, "anonym", för några goa tips! :)

Fick ett tips om denna underbara sidan, har fått mig många goa skratt....




" När jag var liten brukade mina föräldrar...Sätta en plywoodskiva mellan mig och syrran i bilen. den var utsågad exakt så att det inte ens gick att få i mellan ett finger. Det blev garanterat tyst på mitt och syrrans kiv och slagsmål i baksätet. Efter det räckte det med att farsan hotade med "skivan" för att vi skulle lugna oss i baksätet. Jag var ganska liten och tyckte det var mest kul men syrran som är 5 år äldre skämdes som en hund, speciellt när vi svängde in på bensinmackarna. Vi satt som ett par hundar där bak.... "




" Hörde från en kompis att han hade "lärt" sina barn att hemglassbilen bara tutade så där förfärligt när de hade slut på glass så att man skulle slippa gå ut till glassbilen i onödan... "



När min kompis barn var små och ville ha godis plockade mamman fram tomma tablettaskar och fyllde dem med fryst majs...

Ungefär som glass och godis i ett!




Johanna älskade Turtles (Teenage Mutant Ninja Turtles) men var inte riktigt lika fäst vid potatismos. Hennes mamma löste problemet enkelt genom att lägga i grön karamellfärg och säga att det var Turtles mat.

Fungerade varje gång



Jag har en kompis vars mamma hade ett bra knep för att få honom att gå och lägga sig när han var liten.

När man inte är så stor så har man en annan uppfattning om världen och vad som är mycket eller lite. Min kompis hade lärt sig talet 100, och det var det högsta talet han visste fanns så det var något enormt.

Så när det började bli sent och hans mamma ville få honom att lägga sig utbrast hon helt enkelt: "Oh nej! Klockan är 100! det är dags att sova nu!"

Det fungerade varje gång (:
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Agnieszka

haha vilka söta.......=)

2008-12-18 | 17:57:38
http://agnieszka.blogg.se/
sarah

Du har fått en utmärkelse i min blogg :) :D:D:D:D

2008-12-18 | 18:54:50
http://sarahsglitter.blogg.se/
Linda med familj <3

haha så klockrena...

2008-12-18 | 20:17:44
http://babymyz.blogg.se/
sarah

hihi okej :) Men min måste du anta ju ;) .. hihi ..

Nej jag ska inte ut juldagen , jädrans dyrt :P .. höhö .. Har du fått klockan ? ..

KRamis!!!

2008-12-18 | 22:00:44
http://sarahsglitter.blogg.se/