Inköpen + tillägg

Madrassen till Ninnis växasäng, som ligger och "puffar till sig" på mitt & Fredriks sovrumsgolv..

Den fina "förvaringsväskan" som vi fick av min mamma

Belysningen i skåpet :)



Ikväll ska jag ta mig ett långt varmt skönt bad i badkaret. Ska bli underbart!

Nu när vi äntligen kommit i ordning i lägenheten ska jag också passa på att testa mina produkter från Rosen serien.



Slängde mina scrubhandskar innan flytten och har inte köpt nya sen dess *typiskt* så Kroppspeelingen med havtorn får helt enkelt vänta...

... men ska testa lermasken och jojobaoljan i alla fall.

Lermask:  En exklusiv djuprengörande mask som innehåller rosa lera. Masken är avslappnande, mjukgörande och balanserande på huden. Passar alla hudtyper. Leran innehåller en naturlig mineralblandning som stimulerar cellförnyelsen.

Innehåller: Aloe vera, rosa naturlera, mandelolja, vegetabiliskt glycerol, vegetabiliskt emulgeringsmedel, gurkörtsolja, sheasmör, palmfettsyra, naturlig E-vitaminolja, paraben, lavendel, rosenolja, växtparfym. 50 ml.Pris 215:-



Jojobaolja: 100% ren jojobaolja. Oljan är mjukgörande, skyddande och fuktighetsbevarande. Naturlig solskyddsfaktor 3. Den är balanserande på fet hud. Tar bort make up och kan användas som hårinpackning. Oljan motverkar torr hud och tas lätt upp av huden.Innehåller: Jojobaolja. 100 ml. Pris 230:-







Fakta om produkterna, kopierat från deras hemsida :


Idag driver jag Rosen Serien vidare och jag brinner för giftfri hudvård. Jag vill fortsätta min mammas vandring, tala om för människor att det finns sätt att undvika onödiga gifter. Rosen Seriens produkter innehåller råvaror som är kända för att inte vara allergiframkallande. De är dermatologiskt testade men inte testade på djur. Produkterna är fria från syntetiska tillsatser och konstgjord parfym, men med en fräsch doft av rosenolja som även många doftallergiker tål.

Rosen Seriens produkter är väl pH-balanserade och effektiva med sin utmärkta balans av vitaminer, mineraler, proteiner, spårämnen och antioxidanter.


Rosen Seriens produkter är baserade på aloe vera gelé istället för vatten, det gör produkterna dryga och minimerar behovet av konserveringsmedel. Alla stora kosmetiska företag har idag insett att det är endast med högklassiga biologiska råvaror som man kan hjälpa och vårda sin hud på rätt sätt.


Visste du att det går åt 5000 kilo rosor för att framställa en liter rosenolja?


Rosen Serien har satsat på kvalitetsråvaror trots att dessa är förhållandevis dyra jämfört med de billiga biologiska råvaror som ingår i många så kallade naturliga produkter. Våra växter och örter kommer från ekologiska odlingar. Det innebär att växterna inte besprutas med kemikalier och att de handplockas vid skörd. Billiga råvaror är ofta mindre verksamma eftersom de inte innehåller cellaktiverande ämnen.


Rosen Serien är fri från mineraloljor och andra ämnen från petroleumindustrin eftersom dessa täpper till porerna och skapar ett "smörjberoende". Mineraloljor innehåller inga livsnödvändiga fettsyror, vitaminer eller mineraler och bör istället användas till bilar och inte på huden. Collagenet vi använder hämtas från växtriket. Många andra företag använder sig av bindväv från till exempel kalvar.


Alla Rosen Seriens produkter är fria från animaliska råvaror. Det enda vi använder är bivax. Vi tycker att det är viktigt att bevara jordens regnskogar och använder oss bara av kokos- och palmoljor från odlingar. Konserveringsmedlen vi använder finns naturligt i bär, lingon och hjortron. Vi använder inga starka alkoholer som torkar ut huden. Förpackningarna är alla av återvinningsbar och giftfri plast även trycket är miljövänligt.



Jag är spänd av förväntan, återkommer med ett personligt test-resultat framöver :) Spännande!





Slänger in en liten bild på Ninni, som är ute och går med kisen och nallen i dockvagnen. Sötlök!





STORT GRATTIS TILL TESSAN SOM VANN PRESENTKORTET VÄRT 3OO :-
Tusen tack till alla som var med och tävlade..


Missa inte anmäla er till min andra tävling!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Fia

Ja åh det har jag ju glömt fråga. HUr mår kisarna i nya lägenheten? Trivs dom?

Mina brukar alltid bli lite avståndstagande första dagarna men sen har det vart full rulle.



Haha lå¨ter som dom alltid flyttat runt, men ja. Jag har flyttat ganska mkt sista åren. Men nu bor jag här tills ålderdomshemmet =).

2008-08-14 | 20:53:23
http://fiansess.blogg.se/
Boel

Förvaringsväskan verkar vara toppen,den missade jag på IKEA.men det blir väl fler IKEAbesök!

Snyggt m belysning i skåpen!

2008-08-15 | 09:56:34
http://lavender.blogg.se/