Våren är på väg!

 
Lagom till att vi hade värderingen av huset i förra veckan, passade jag på att plantera lite blommor i våra krukor och blomlådor på framsidan. "Vågar du det redan?" var en spontan komentar från grannen. Fortfarande frost på kvällar/nätter men äh, tänkte jag.. jag får chansa! 
 
 
 
Och än så länge håller de flesta sig riktigt fina! Jag missade visst att vattna en blomlåda så den ser lite halvdöd ut igen, men de andra lyser upp så fint. I dag har jag även varit ute på stan en sväng och med mig hem hade jag både en rhododendron och två tomatplantor. Hm.... Nu då? 
 
Haha, typiskt mig. Vad ska jag göra nu? Rhododendron ska ju ha speciell jord så jag får vänta lite med att plantera den, den får stå i nån kruka sålänge... och mina tomatplantor. Tja, vågar man ha dem ute nu? De stog ju visserligen inne i butiken... Hm. Får nog bli en signal till mamma för att rådfråga.
 
 
Mammor är bäst ♥
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)