Måndag och Fredag?

 
Känns ju som om det bara är måndagar och fredagar numera? Hejtusan vad tiden går. Jag som inte ens hann skriva om Ninnis runda i stallet och på ponnyskolan förra lördagen - imorgon är det ju dags igen! Hujedamig..
 
 
Ninni älskar sin ponnyskola! Hon älskar att sköta om hästarna, att hämta borstar/sadel/träns. Hon älskar att rida. Förra gången fick de prova på att trava och trots att det är SMÅ ponnysar de rider, så var det bannemig tur att man (läs;Jag!) hade liiiite kondis i alla fall - för oj vad de små korta benen pinnade på! Ja, både mina och ponnyns! hihi. Men Ninni bara satt skumpandes på sadeln och tokskrattade! ♥ 
 
 
Vad gör vi annars om dagarna då? Tja. Jag har börjat rensa ut här hemma lite. Väääldigt behövligt, inte minst i ungarnas rum. Sen har vi äntligen lyckats fynda en bäddsoffa på blocket. Troligtvis sveriges vanligaste modell; Ektorp, men den är både snygg, skön & billig. Bäddsoffan var vår för 1000:- och då ingick även en svart klädsel förutom den vita. Perfekt! Nån som vill sova över? :D
 
 
Jack har blivit riktigt duktig på att somna själv. Ni som hängt med från början vet ju vilket helsike (rent ut sagt) det var den första tiden. Jag och Jack var som fastklistrade vid varandra, eftersom han skrek som en galning varje gång jag la ner honom. Vagga, vagga, vagga... för att han skulle kunna somna förutom på min mage, för där somnade han "av sig själv" minsann. Buse! 
 
Men nu är det andra bullar minsann! Nu deckar han både i babygymmet och i babysittern, titt som tätt. Och då vi lägger honom dag som kväll, är det bara att lägga honom i sängen - så somnar han så gott själv. Utan att vagga, vagga, vagga... Fantastiskt skönt, både för honom och oss. Gullegubben ♥ 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)