Komjölksallergi

 
 
 
Minns ni att Jack fått atopiska eksem för ett tag sedan? I måndags konstaterades komjölksallergi. Tillfällig eller ej är det ingen som vet, men såklart hoppas vi på det förstnämnda. 
 
Inte nog med att han är allergisk med eksem som kliiiiar, men så ratade han den mjölkfria maten från både Willys & Maxi - dessutom. Totalstop! Han klöktes, rös i hela kroppen och fällde stora krokodiltårar ♥
 
Underbara vännen kom förbi med receptbelagd mat till 2 portioner och gissa om jag (ja han också såklart!) blev glad när han åt... och åt.... och åt. Min lilla prins ♥
 
 
Miljoner Tack finaste du för du delade med dig av W`s mat.
 
 
Så idag fick vi ringa BVC för att få recept skrivet - varpå jag blev förvånad då jag redan en timme senare fick komma och hämta 2 burkar alldeles gratis. Fantastiska BVC sköterska - den absolut bästa!
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anonym

Hej! Vad skönt att ni fick utrett vad han är allergisk mot. Väldigt likt min lilla gosses utslag... Samma sak med E, han ratade allt mjölkfritt utom Apotekets. Är nyfiken på ert hus :) har du lust får du gärna höra av dig, jag har blivit av med alla nummer då min mobil gick sönder :( så kan vi sed över en fika kanske? Kram christina

2012-11-21 | 19:34:43