Welcome; Mammabyxor!

Så var man redan inne i v 25 och mina vanliga byxor är ett minne blott :) Välkomnar därför de 2 par mammajeansen jag vann på tradera för ynka 36 kr för ett tag sedan. Hur sköna som helst jämfört med att klämma ner sig i "vanliga" jeans ♥
Men lite risky är det allt, att köpa just byxor på tradera. Svårt det där med storlek & passform. Dock kostar ju ett par nya mammajeans 299 kr och uppåt och det är jag på tok för snål för att ge för "bara" 3 månader. Dessutom går vi ju mot varmare tider så snart hoppas jag kunna välkomna både tights & leggings med nån fin tunika till :D Nä, tacka vet jag tradera där man faktiskt kan göra stora fynd om man har tur. Sa jag att vår nya vagn kommer där ifrån? Det var den ni höll tummarna för att jag skulle vinna :p Hämtade den i fredags & vi är redan toknöjda! Och flera tusen rikare dessutom.... :) Mer om vagnen kommer i ett annat inlägg...

Självklart finns det saker som jag absolut aldrig i livet skulle köpa begagnat. Och jag skulle aldrig bli en av dom dårarna som bjuder MER pengar för begagnade saker, än vad man kan köpa det nytt för. Hur resonerar ni? Begagnat eller ej? Blocket. Tradera. Loppis. Second Hand. Kupan. Röda korset.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


elin

Håller med. Tycker det är roligare att handla begagnat dessutom. Men skulle aldrig betala överpriser. Finns en hel del second hand-butiker i denna stad jag bor i som har alltför gott om sådana... Men tradera i all ära!

Och gammal hederlig loppis =)

2012-02-21 | 09:12:15
http://mensnallamamma.blogg.se/
Laila

Hej Lina!

Jag är mycket för att åter vina så mycket som det går.Har alltid köpt begagnade vagnar förutom sulky.Och när det gäller kläder så köper jag väldigt mycket över tradera.Helst kläder som barnen har till dagis och skolan.Det finns så mycket fina kläder på Tradera som folk nästan inte använt.Men skor och underkläder det köper jag nytt :D det är för personligt.



Ska bli kul och se vad det vart för vagn :) Du har ju bara för söt mage.Ha det så bra kram

Johanna

Tycker om begagnat om man kan fynda :)

2012-02-21 | 10:35:38
http://liveforlove.bloggplatsen.se/
Hondjur

Tradera, blocket och second hand. It all works såvida sakerna är i fint skick.

Självfallet finns det vissa saker man -aldrig- skulle köpa begagnat oxå men.. Överlag är begagnat the shit.

För mig, min plånbok och miljön :)

2012-02-21 | 13:46:15
http://etthondjur.blogg.se/
jessica

GRATTIS! Vi fyndade med vår vagn till vår tös på Tradera...Detta är iof 4 år sedan nu.... Vi köpte en Teutonia med lift och alla andra tillbehör för endast 410 kr. Vår bästa affär hittentills.... Jag hade inte mage och gav 500 och när vi gick kändes det som värsta "rånet"...Lycka till!!!

2012-02-21 | 13:49:16
Ankizz

Wow 2 par byxor för 36:-

Ja gillar oxå o handla begagnat, billigt o bra.

2012-02-22 | 10:07:56
http://Ankizz.bloggplatsen.se
Katarina

Gillar din blogg och är imponerad av erat hus, gud va vackert! =) Och Grattis!

2012-02-23 | 19:06:48
http://bebbenochdu.blogspot.com/
Sofie

Åh fina magen :). Så söt! Tror minsann fortfarande på en tjej jag :).



Ang begagnat så självklart JA. Inte av snålhet utan för att jag älskar att fynda och tycker det är bra att man kan återanvända vissa saker. Inga överpriser för mig heller dock ;).



Kram!

2012-02-24 | 15:00:10
http://fiansess.blogg.se/
Mickan, Gravid v. 36

Ja, gravidbrallor är nog det skönaste man kan ha på sig... Åtminstone just nu. :D

Åh, vad var det för vagn ni fick tag i på Tradera? Kul!

2012-02-28 | 15:21:05
http://angel-like.com