Helgens pyssel - Underbar panelvägg!

Som vi slitit i helgen, jag & Hunken ♥ Men vilket teamwork sen!
Vi började lördagen med mysfrukost för att sedan hoppa ur pyjamasen och fara iväg till byggvaruhuset lagom till de öppnade. Lånade släp, räknade kvadratmeter, diskuterade, lastade, betalade och åkte hem....
... sen var det bara till att börja såga panel! Vi valde en helt obehandlad panel, då vi ändå skulle målat den som redan var vitvaxad för att få ett vitare resultat... Hänger ni med? :)
Jag sågade ut panelen & Hunken spikade fast den. På eftermiddagen var det så gott som uppsatt!
Grannen undrade om vi blivit tokiga som skulle ha liggande panel - why? SÅ FINT ju! :D
Ja, kanske inte just nu men scrolla ner så ska du få se....
Så var det bara att ta fram färg & pensel igen. På bilden ovan har jag målat panelen en vända...
... och idag efter jag målat andra vändan såg det betydligt ljusare - och snyggare - ut :)
Glasdörrarna mot vardagsrummet åkte ner helt & hållet i väntan på att målas. När Hunken åkte och lämnade det lånade släpet så handlade han med sig lister hem. Listerna för ett fint avslut kom på plats och nu ska vi bara spackla springorna & måla dom + dörrkarmen in mot vardagsrummet... får bli i veckan som kommer. Likaså ska ju tak - och golvlister inhandlas och på plats. Detta får dock vänta eftersom vi först ska lägga nytt golv och så...
Åh jag är TOKNÖJD! Helt galet vilken skillnad och väldigt frustrerande att jag inte kan ge er samma intryck via bilderna. Men hey, visst ser ni vad jag menar va? Här kommer iaf en närbild på panelen så ni får se hur den ser ut .... & mina fina lampa ♥ Döfint, om ni frågar mig :)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Johanna

Riktigt snyggt :)

Kan du inte göra en rundtur i huset så man får se allt på samma gång? :)

2012-02-26 | 20:48:16
http://liveforlove.bloggplatsen.se/
Christina

Personligen älskar jag liggande panel, vi har det här hemma också på två ställen. Blir kanonsnyggt lina!!

2012-02-27 | 08:51:45
Mickan, Gravid v. 36

Helt otroligt fint måste jag säga! :D

2012-02-28 | 15:19:36
http://angel-like.com
Laila

Det kommer att bli jätte fint när ni är klara sen.Det är ju så fint med en vit panelväg :) Hoppas att du och familjen mår bra kram

Johanna

Ni är duktiga ni! :-) Och så fiint det blir oxå. Kanonsnyggt säger jag! Vi har lite samma smak du och jag tror jag, haha. Skön kväll till er. Kramen

2012-02-29 | 19:48:50