Söndagsmys

Vaknade upp till en himla massa snö som fallit under natten - och som höll på att falla under hela förmiddagen sen. Mysigt, även då man längtar till vår och sommar.
Vi bor så sjukt fint och vissa dagar är extra fina än andra. I morse var en sån dag. Solen lyste, snön dalade & det rök ur alla grannars skorstenar... ♥
Framåt 10-tiden gick Hunken ut och skottade så att vi skulle kunna åka iväg & lämna Ninni hos bästa kompisen från dagis, vars mamma ringde och frågade om Ninni ville leka. Tänk vad stor hon är nu, vår fina lilla tjej. Överlycklig att få leka på egen hand utan lillebror. Och utan mamma & pappa. För visst är det ändå viktigt att man låter henne få känna sig just stor, ibland. Lillebror hänger ju lätt i hasorna all annan vaken tid... :p
Vi packade in oss i bilen allihop och efter vi lämnat Ninni for vi iväg för att köpa en snösläde i alu. Bojkottar de i plast eftersom jag sålt sånna själv och vet vilken usel kvalitè de håller. Nu får vi hoppas på att alu-släden håller bättre mått! :) Hunken & jag tog en kaffe på Mc`D och till Neos stora förtjusning satt vi inne på Mc`D och fikade. Ja, han åt en Happy Meal och var nöjdare än nöjdast med både hamburgare, morötter, ballong & leksak ♥ Egentid med sina föräldrar tror jag också han uppskattade...
När vi kom hem igen så höll grannen på att skotta snö med sin traktor. Tur vi har en sån bra granne! Hela uppfarten & backen upp till huset var fixad och klar. Till Hunkens förtret. Han ville ju testa sin nya snöläde! Jag peppade dock honom med att vi både har en fram - och en baksida till på huset, som han ju kunde skotta om han ville. Då sken han upp som en sol, skruvade ihop släden & gick ut och skottade. Ja se dessa karlar ♥
Jag mår betydligt bättre om än trycket över bihålorna sitter kvar. Fattar inte att det inte ger sig?! Hur som helst var det helt underbart att få komma ut och se lite folk igen - efter att inte så när som ha träffat en kotte på 14 dar! Bara det att krypa ur mjukisbrallorna och ta på sig riktiga kläder & att slänga på lite smink på facet, var ju helt fantastiskt ljuvligt :)
Och bara för att vi längtar så ♥ En bebismagebild till :) Vi går nu in i v.24 och det är ju inte klokt vad tiden går fort! Jag mår hur bra som helst och det är en riktig liten kickboxare vi har där inne ♥ Längtar ihjäl mig. Förberedelserna inför bebis ankomst är i full gång. För vem vet när liten bestämmer sig för att titta ut? Kanske 6 veckor tidigare, som storebror Neo? Eller en vecka senare än beräknat, som storasyster Ninni? Vi får väl se... ♥ ♥
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Sussi - Fullt upp i mammalivet!

Vilken liten söt mage :) jag känner mig typ så redan ;) haha

2012-02-12 | 17:19:36
http://sussey.blogg.se/