Jul i vårt hus

 
God JuL. Ja, nästan i alla fall - nu börjar det närma sig! :)
 

Jag är inte så förtjust i en massa jul-krimskrams, traditionella tomtar eller en annan massa tingeltangel som ofast hör julen till i hemmen. Faktiskt. En massa fantastiska, underbara skapelser som barnen knåpat ihop samt mina "favorit juldekorationer" som ni bla ser nedan, räcker gott och väl... Inte ens julgardinerna har kommit upp i år, näe de har hängt med tillräckligt. Typ? :p
 
 
 
Tomten på sista bilden är ju bara för härlig!
Jag blir så GLAD när jag ser honom stå där och le i hörnan.
 
Goddag på dig du, ungefär :D
 
 
Den vita tomten ovanför är egentligen en lampa, så när man tänder honom så lyser det behagligt, varmt ljus ur tomtekroppen. Ljuskronan längst upp hänger uppe året runt, men piffas till med julkulor vid julen. I år blev det olika silvriga/glittriga kulor, som matchar resten av vårt grönt/silvriga vardagsrum. Duken är färgglad nu till jul och till nyår har jag införskaffat mig en fin silvrig satinduk som kommer få festkänslan på topp! ♥
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)