Vedlass & matkoma

Så var det tisdag igen och det är ju inte klokt så fort dagarna springer förbi! I helgen for vi ut till våra goda vänner för lite bebissniff (igen!) och ungarna fick både åka traktor och gå ut och gå med fina hästen i koppel. Ni må tro de var stolta! :) Annars var helgen lugn. Hunken kämpade med att få bort det sista riset på baksidan så nu är där så fint, så fint igen... Härligt, nu när det snart kommer springa barfotabarn där ♥
Denna helgen kommer det ett gigantiskt lass ved som ska räcka till uppvärmning av huset ca 1,5 år... Hunken har därför bjudit hem lite kompisar som kan hjälpa oss att stapla ve-trän ;) Enormt tacksam för hjälpen då jag själv inte är i så bära-ved-vänligt skick. Jag får serva med mat & fika till grabbarna istället :) Skönt också att fylla på vedförrådet innan det ens är slut, innan semestern börjar och innan hösten & kylan infinner sig. Värme är gött och då vi eldar även för att få varmvatten så behöver vi ju ved året runt. Bilden ovan är tagen förra hösten då vi fick vårt första lass ved - som fortfarande inte är slut alltså....
Jag har precis ätit en god sallad och visst hamnat i matkoma! Blev helt galet trött, bara sådär. Jag har förvisso sovit uruselt i natt - sämre än vanligt alltså - och det hör väl också saken till antar jag. Får kanske bli en lunch-tupplur denna tisdag? "Beacuse Im worth it!", eller nåt i den stilen :D
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)