Renovering; Neos rum

Barnen fick själva välja vilket rum de ville ha, då vi flyttade in. Till vår stora förtjusning fick jag & Hunken det större rummet med utgång till baksidan. Neo valde rummet ni ser nedan. Precis som i alla rum är det en hel massa furu som måste bekämpas - vitt ska det bli! :) Taket är så gott som färdigmålat nu (tack & lov! min nacke hade inte klarat en vända till tror jag...!)



Kanske inte ser ut som en gigantisk skillnad på bilderna? Men oj vad det gör mycket för helheten i rummet. Allt ser mycket fräschare och ljusare ut! Rummet är redan färdigplanerat och en tapet som ska bli "fondvägg" är beställd. Förhoppningsvis kommer den under morgondagen, så vi kan börja tapetsera i helgen. Det hade varit toppen! :) Åh, hoppas nu bara det blir så bra som jag tror att det kommer bli. Ganska mycket hänger på tapeten. Faktiskt....

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Elin

Vad roligt det är att följa erat husköp och renovering!! :D

2011-07-07 | 18:41:12
http://elinthor.blogg.se/
Fd. granny

Sååå kul att hänga med i eran renovering gumman...

2011-07-07 | 18:53:31
http://chockladfrestelser.blogg.se/
Sofie

Oj, vad ni redan är igång med renovering i värmen :). Men ja visst blir det SÅ mkt skillnad med vitt mot furu. Kommer nog bli kanon låter det som!

2011-07-07 | 20:57:37
http://fiansess.blogg.se/
Anonym

grattis till det fina huset! Vilken lycka att få renovera och inreda som man vill- även om det är mycket jobb såklart..=) Blir jätte fint med allt vitt! Kram

2011-07-08 | 08:46:34
Anonym

är det en sommarstuga,ser så ut på bilderna

2011-07-09 | 14:27:38