Halkat efter en smula

Jag har halkat efter i skolan lite av div. anledningar och det känns smått stressande. Jag har prov på en stor kurs på onsdag och så fort den är avklarad måste jag plugga till nästa stora prov, som är på onsdagen därpå. Samma onsdag jag skriver det sistnämnda provet börjar en ny kurs. Hujedamig! Men SEN, efter den kursen, har jag lite sommarlov från skolan....
Ja, ibland kör det ihop sig. Skola, jobb & familjen. Det som ändå kan ses som positivt är att jag egentligen inte har bråttom att bli examinerad. Vill jag ta en kurs till hösten istället för nu i vår, så kan jag ju faktiskt göra det. Men, vem vill inte bli klar så fort som möjligt? :p Dock vill jag hellre ha bra betyg som jag är nöjd med, än att stressa igenom det hela med medelbra betyg - som jag sedan inte ens är nöjd med....
Någon av er som läser här inne frågade om hur det fungerar med CSN och lån, när jag jobbar samtidigt. Svaret på den frågan är enkel - jag tar inga lån! Däremot får jag det högre bidraget, som resulterar i ett par tusenlappar extra / månad. Där är också flerbarnstillägg inräknat, eftersom jag har 2 barn så får man några hundralappar till. Det passar alltså mig utmärkt, att göra såhär. Plugga & Jobba. Dock hade jag nu i efterhand känt att det kanske hade varit smartare att inte plugga 100%-takt, utan 50% istället. Men, det har ju gått bra än så länge så....
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


FowZie - pojkfixerad Eskilstunabo

Är det rätt att gå tillbaks till någon för trygghet? Eller ska vi vara skeptiska mot vad som hände när någon går ut med en anklagelse i sin blogg?

BÄSTA ÅSIKT FÅR EN LÄNKNING!



tyck till : http://feliciaaulen.blogg.se/2011/april/utkast-april-3-2011.html

2011-04-03 | 13:02:05
http://feliciaaulen.blogg.se/
Jessica - tryck ett peacemärke på valfri textil

Låter tufft att jobba + plugga heltid som småbarnsförälder... imponerande!

2011-04-03 | 13:40:34
http://bymombloggen.blogspot.com/