Charmigt & gott!

Jag sådde ju morötter i våra planteringsbackar i somras, om ni minns? Både på såband och sen genom "ekologiska fröer" (inte för att jag förstår innebörden av "ekologiska", är "vanliga" morötter inte ekologiska då eller vad 17?) Hm. I alla fall....
.... de har hela sommaren varit pyyyyttesmå - jag antar för att de är satta för tätt - men med såbandet har man ju ingen egen påverkan. Hur som helst orkade jag helt enkelt inte vänta mer, så vi ryckte upp några som var relativt tillvuxna. Och se så charmiga! :)
Det blev pepparbiff av oxkött, en fräsch och enkel sallad med krispiga nötter, svampstuvning (åh så god den blev sen!) och så självklart våra egenodlade, charmiga, smörstekta morötter.
Det är mat för själen det! :)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Cecilia

Om du blandar med sand i jorden så ska du se att be växer o blir längre! Om man har "vanlig" jord så blir de för kompakt så de tar sig inte ner åt. Ha det bra! Kram

2010-09-10 | 08:46:42
http://skogscilla.blogg.se/