GI - igen

Så är det dags för ytterligare en sidekick med GI fas 1, efter att ha tappat sugen då det inte händer ett skit på vågen. Otroligt frustrerande! Men, återigen gör jag en nystart och detta stod på frukostmenyn;



2 ägg med en klick kylskåpskall majonäs, lite keso och ett par små cocktailtomater som exploderar i munnen. Söta & goda. 

Jag orkade inte äta upp det ena ägget, det får bli till mellis på jobbet! 




Så var det det här med middag och matlåda. Jag slängde ihop en snabb broccoligratäng med philadelphiaost, grädde, salt och tomater. Lite riven ost på toppen - Voila!



Lagade även till en bit kycklingfile till det. Mums, riktigt längtar till lunch! :D
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Ida the best ;)

Det vattnas i munnen på mej..mums

2010-05-27 | 10:35:33
http://idasilverbark.blogg.se/
Carina

Den där gratängen ser verkligen god ut. Har du bara vispat ihop grädde o ost och hällt över?

Vet att det är OK med grädde i GI men har ändå lite svårt för det. Känns fel. Är skolad med den fettsnåla dieten.

Själv har min viktminskning övergått till viktökning sista månaderna. Inte bra. Inte bra alls! Måste ta tag i det.

2010-05-27 | 11:16:51
http://justmintoo.blogg.se/
Marih

Ser smaskigt ut. Jag funderar på Fas1 under 2veckor. Vill bli av med mitt enorma sötsug jag har fått*inte bra*Har du tips på fler goda rätter? Den där gratängen ser smarrig ut. Jag har tröttnat på de gamlavanliga som jag körde sist då jag skulle bli av med gravidkilona. Kan du inte börja lägga in lite GI FasI recept? ;o)

2010-05-27 | 13:43:30
http://marih.blogg.se/
A

Hej, jag har själv kört GI innan men jag tröttnar rätt snabbt och jag är en sån människa som inte kan leva utan gotte- men nu räknar jag istället kalorier och det funkar super!!! Använder denna sidan www.matdagboken.se och äter ca 800kcal om dagen och har gått ner 2,5kg på två veckor. Och då har jag ändå tagit mig en bit choklad, en glass eller en bulle. Tyckre det är så bökigt med GI just när man har barn och andra som ska äta. Men lycka till!

2010-05-27 | 16:20:06