Planering & semestertider

Jag har just suttit och planerat lite för vår uteplats på baksidan. Just nu är det helt "öppet" och jag vill skapa ett litet mer mysigt trädäck. Så, en skärmvägg ska ingandlas och sättas upp. Frågan är bara vilken?

Eftersom jag har en bra personalrabatt lär den inhandlas på mitt jobb, såklart, och likaså tillbehören. Vi behöver ett par stolpar och stolpspjut bland annat...

Jag tycker det är kul att planera, räkna och mäta. Som det ser ut just nu så blir det en lite mer enkel skärmvägg som vi bara kommer att olja in. Eventuellt målar vi den framöver, men det får tiden utvisa...



Sen är det några av er som undrat vad vi ska göra i sommar, om det blir nån semesterresa för vår del. Och dessvärre så blir det inte det i år. Som det ser ut just nu så ska jag jobba 113% hela sommaren. 50 % på mitt jobb och sedan 63% på ett nattjobb inom vården, samma ställe som jag var på förra sommaren (för er som minns)



Jag och min hunk har pratat fram och tillbaka och just nu så är vi väldigt eniga om att våra slantar skall sparas för att vi ska kunna köpa oss ett hus inom en snar framtid - utan att låna upp över öronen!

Då måste det sparas in på slantarna och i sommar blir det alltså bara lite småturer här och var. Eftersom barnen dessutom är så små så känns det inte som en jätteförlust, jag menar de kvittar ju dom om man ligger på en strand hemmomkring - eller på en strand i Grekland. Typ :) Ni fattar säkert vad jag menar...va?


Så, så ser det ut på den fronten. Trist men ett nödvändigt ont, spara, spara, spaaara! (efter Ullared dåra såklar haha) :p

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


hondjur

Sådär.. Nu har jag äntligen fått läst ikapp mig lite ;) Vilka underbara pilotbrillor barnen har! Tuffingar überalles! =) Men alltså .. gumman.. hur i hela friden skall du orka sommaren? Du kommer ju inte orka vara med dina barn?! (Eller hinna) :( Nog för att det är underbart att kunna spara men.. Kommer du verkligen orka? Kraaam på Er sötfamilj!

2010-05-04 | 14:56:22
http://sagoelin.blogg.se/