Morsdag

Det har varit en hektisk morsdag och jag har fått springa fötterna av mig på jobbet. Jisses vilken pärs det är när man bara är "två" i butiken. Den 3:e (som är en ung kille utan intresse för butiksinnehåll eller kunder) spenderar dagarna med att gömma sig, eller att leta efter sin penna...?! Inte normalt.

Inte heller är det rätt att jag, alldeles själv, ska behöva ta hand om BÅDE kassan och alla kunderna som vill ha hjälp inne i butiken - samtidigt! Omöjligt att göra ett proffsigt jobb på det sättet. Och min andra kollega måste ju köra truck och vara på utegården, och hjälpa kunderna där.

Näe, i morgon är det jag & min kollega som protesterar. Såhär kan vi inte ha det....


Efter jobbet for vi hem till mina päron för att fira min älskade mamma mu.
Världens bästa, såklart ♥ Jag älskar dig


Hon fick en fin vit radio av mig och mina bröder. Hon har velat ha en sådan ett tag nu så det blev nog uppskattat. Fredrik hade gjort en rabarber- och jordgubbspaj som vi tog med oss och jag mumsade på en jordgubbs- och chokladmousse, gjord på 70% choklad. Allt enligt GI-regler :)



Till kvällsmat blev det två grillade kycklingklubbor och finncrisp med världens godaste Brie-ost, som bara finns att köpa i City Gross ostdisk. Himelsk! (Till matlåda blev det rester från gårdagens mat & ägg till frukost)


Vid 19.00 åkte jag och handlade medan Fredrik nattade barnen. Jag var hemma en timme senare och nu är det sängen som kallar. Ska kolla lite på Bridget Jones som är på kanal5, rätt rolig ju :)

I morgon är det jobb mellan 11-19.15 igen. Längtar till lördag, min första lediga dag på evigheter!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)