Snart är det PÅSK!

I en vecka lite drygt, har Ninni tjatat om att "snart är det påsk"! Hon är väl medveten om att Påskharenkommer med påskägg :)

Därför började vi morgonen med att sätta fjädrar i påskriset som inhandlades förra helgen, och som stått i vatten en vecka redan. Jag gillar när de gröna bladen fyller ut riset tillsammans med de färgglada fjädrarna...





... och några blad har börjat komma :)





Nyfikna barn :)



Kycklingarna fick Ninni friheten att placera ut, vart hon än ville (inom rimliga gränser då såklart..)



 


Nu blir det en tur till mitt jobb för att sedan brumma in till stan på några ärenden. Känns som om regnet hänger i luften (?) men om det är uppehåll får det nog bli lite trädgårdsarbete innan det är dags att åka hem till "måmå & måffa" för middag och påskfirande.

Vi kommer fira lite idag eftersom både jag och min mamma jobbar heeeeeela påskhelgen. Gör dock inget när det är så grymt bra pengar att tjäna :p
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)