Möte & krånglig Retur

Om nån timme ska jag på ett spännande möte. Jag kan inte riktigt berätta så mycket mer just nu. Egentligen är det "inget sådär speciellt" - fast jag blev överlycklig när "de" ringde.

Det löser troligtvis ett litet "problem" som jag funderat mycket på. Hoppas jag! Mycket som ska klaffa men jag håller tummarna för att det går vägen. Ni med, väl? :p


I eftermiddag ska jag till fotografen för att fixa en retur. För ett tag sedan så berättade jag att jag "vann" en fotografering, som vi sedan var på. Efter jul åkte vi dit för att välja ut några bilder, vilket var svårare än vi trott, så vi bokade ytterligare en tid.

Detta var för några veckor sedan och jag åkte dit själv för att välja ut de sista fotona och för att beställa de slutiltliga resultatet. DÅ kom priset på tal och shit vilka hutlösa priser!

Priser som man endast fick muntligt! Jag frågade om jag inte kunde få en prislista men det fanns inga, sa hon. Annars är det ju betydligt lättare att se prisskillnader och kunna jämföra, om man har det på papper. Eller hur? Men det fanns alltså inte....?


Hur som helst så, efter två timmars prissnack, "tog jag det billigaste" - en förstoring på Ninni och en på Neo. FÖR 1800 kr - STYCK! UTAN RAM, bör tilläggas. (men jämfört med alla andra priser så tyckte jag ju att detta var "billigt", man hade ju hört 4000 kr, 3600 kr osv osv i två timmar!)


Men, när jag kom hem och fick lite distans till alla siffror så fick jag en otroligt ångest. 1800 kronor? Gånger 2. Skulle vi ge 3.600 kronor för TVÅ bilder?? På en fotografering som jag vunnit???



För 3.600 kan vi istället göra nånting roligt i sommar, hela familjen, och så kan jag istället ta egna foton och skicka dom på förstoring via nån hemsida på nätet. Blir ju betydligt billigare!


Näe, så det blev en retur på det. Men så enkelt var det tydligen inte... Bilderna var inte skickade för framkallning ännu men eftersom jag betalat in 30% på totalsumman redan (man var ju tvungen...) så var vi tvugna att göra returen på plats.. 

Ytterligare problem när jag väl var hos fotografen, som påstog sig aldrig gjort en retur tidigare! Så, idag ska jag i alla fall dit för att få tillbaka handpenningen. Äntligen


Ångrar mig inte en sekund, trots att bilderna var fina och så.. Men 3.600 kr för två bilder, näe det är det bannemig inte värt alltså! Sen ville vi ju isf ha både familjebild och syskonbilder också ju. Vi hade blivit ruinerade! :S

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anonym

Får önska dig lycka till i dag.Man kan ju tycka när du van tävlingen att du kunde få ett kort med :P eller tänker jag så fel.Priser på fotografering kostar har suttit och tittat på bröllops priser och dom går inte av för hackor kan jag säga.Jösses vilka priser och man vill ju ha dom så det är bara att leta på den bästa men billigaste fotografen :)



Hoppas ni får en toppen dag...

2010-03-18 | 09:09:18
ida

Jag vet precis vad du menar! Vi upplevde ju samma sak. Tycker det är fruktansvärt oproffsigt att de inte ha en prislista så man kan jämföra. Man får ingen riktig överblick vad skillnaderna ligger i. De försöker kränga på ramar till hutlösa priser och blev skitsura när vi bara ville ha fotona. Vi har fortfarande inte hämtat våra som vi kommer betala 4000 kr för. Ett tips är att ni beställer två små kopior bara så kan ni skicka in för förstoring själva ju. Blir ju såklart inte lika bra kvalitet men då har ni ju iallafall korten som ett minne.



Vi MÅSTE ses snart! Vi saknar er ju! Kramar

Anonym

Håller tummarna för ditt möte!! Håll oss uppdaterade om hur det gick o va det va för möte...



när man vinner en fotografering borde väl någon/några bilder ingå....

Hade inte heller betalat så mycket för två bilder...

2010-03-18 | 09:58:11
Ella

Jag anar vilken fotograf det handlar om o kan inte annat än att hålla med dig!!!! HUTLÖSA priser, fatta inte riktigt att det kan hålla nu för tiden när det är så lätt att fixa hyffsat fina förstoringar på egen hand!

2010-03-18 | 11:14:59
madde

Fy vilka priser, vem har råd med det. Jag hade heller aldrig betalat det.

Kram Madde

2010-03-18 | 11:41:37
http://mammamaddesblogg.blogspot.com
Sussi - 21 år, mamma och student!

Jisses vad dyrt! :S Jag tyckte bilderna vi köpte när vi var iväg var dyra, men då fick vi ju ändå typ 50 bilder för lika mycket pengar som dina två. De var iofs inte utskrivna, utan på skiva, men desto bättre, då kan man ju beställa flera billigt sen =)

2010-03-18 | 13:29:45
http://sussey.blogg.se/
Cissi

Nej det är ju inte klokt ju, har hört om fler som vann det där som du vann och sedan blev så chockade över deras priser, jag tycker att ni gjorde helt rätt!!



kramar och lycka till idag!

2010-03-18 | 13:38:33
Erika

vilken fin blogg du har! och söta barn

kram

2010-03-18 | 13:41:01
http://stoltmammatillmira.blogg.se/
Agnieszka- mamma till 2

Shit vilka priser, var bilderna i guld eller?

Vad var det du hade vunnit igentligen med denna fotografering?

kramar

2010-03-18 | 14:09:45
http://agnieszka.blogg.se/
Maria=)

oh vad trist med sådana priser, fy!!

Ett budget tips är att ta en fin bild själv (du har väl en systemkamera) och framkalla via extrafoto som affisch. Jag gjorde det på min dotter med måttet 70 x 50 cm alltså väldigt stor, kostade typ 200 kr....=) Blev jätte bra.

Jag skulle också ha returnerat och bojkotta sådana priser hihi=)

kram=)

2010-03-18 | 19:26:49
http://ekersens.blogg.se/
jenny ♥

Nä fy sjutton, gu va tråkigt med såna "lurendrejare" för det är ju så det känns...



Hoppas ni får en fin morgondag, kramar!

2010-03-18 | 20:55:21
http://jennyn.blogg.se/