Jag fattar inte

... vart tiden tar vägen?

Nu sitter man här, ännu en kväll, med ögonlockar som snart trillar ihop. Klockan är 20.31. Och ändå har man bara klarat av hälften av dagens "måsten"! Typiskt. Vart tar tiden vägen???


Jag har ju en "grej" jag pysslar med då jag inte jobbar på mitt fasta jobb eller med företaget, och hälften är i alla fall avklarad. En svår grej kvar och sen en lättare (tror jag?) och SEN - ska jag berätta och visa allt för er. Lovar! 


Hur som helst så springer dagarna förbi, ja nu är det ju snart April! Galet, alldeles galet. Inte längesen det var jul? Är det bara jag som känner såhär? Eller gör ni också det? 



Jag önskar att jag hade en resa mot varmare breddgrader att se fram emot, kanske till senhösten? Jag ska ju trots allt jobba 113% i sommar - alltså mer än heltid - i över 2 månader. Något jag visserligen ser fram emot, det ska bli hur kul som helst - men ändå... en resa med 7 dagars (minst!) slappande hade inte varit fel att drömma sig bort mot.. 


Usch så jag svävar iväg. Jag har i alla fall EN rolig resa att se fram emot! ULLARED here we come! :p

Jag och 4 andra tjejkompisar har nämligen hyrt en stuga i (på?) Ullared, så det blir en hiskeligt rolig bilresa dit, en massa shopping, cider/vin och grillning på kvällen, roliga spel och spex, musik och övernattning - för att sedan vakna nästa dag för att ställa oss först i kön för ännu mera shopping! :) 


Åh, jag längtar! EN månad kvar typ! Är det fler som vill med, så hojta till!! Tror att stugorna måste bokas en bra tid i förväg :p Hojta till bara! (vi kör i så få bilar som möjligt ev. hyr en minibuss och alla utgifter delas lika = billig billig!) :D :D 


Nattinuffs! 



PS. Hur många av er som jobbar är medlem i facket? *nyfiken*  
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


bitte

Hej skulle du vilja vara söt och rösta på min bikini i Nellys bikinitävling. Skulle bli jätteglad om du ville lägga en röst



http://nelly.com/designyourbikini/?bikiniuser=xrUPw7OXpi1Ztl35pVHhfyPi#bikiniGallery

2010-03-30 | 21:51:01
http://www.lovemercury.se
Jonna

Ullared låter roligt =) Har inte varit där på 1½ år, fast faktiskt helt frivilligt. Kommer bara handla massa onödigt, haha.



Jag har varit med i facket sedan jag började jobba 05. Är väl mest en falsk trygghet, men just i min "bransch" känns det som ett bra val med tanke på alla regler om LAS, 720 dagar på en femårsperiod och allt vad det är. Många har blivit lurade och driver man saker och ting hårt och drar in facket så är det ingen som kan "sätta sig på en". Dyrt är det ju dock.

2010-03-30 | 22:01:42
http://jonnaa.blogg.se/
Annika

Hej, jag jobbar inom förskolan och är med i facket. Men funderar på att gå ur. Om det skulle bli en konflikt med min chef så jag skulle behöva dra in facket så är jag osäker på om jag skulle vilja vara kvar på det arbetet. Man ska ju trivas :)

Men visst, facket är väl bra att ha ibland.. om det inte är alltför dyrt så kan man ju vara med :)

Ha det bra!

Kram

2010-04-01 | 12:24:07