Guld i trädgården


Ja en massa guld är exakt vad det kryllar av i vår trädgård, helt fantastiskt underbart!



En massa hallonbuskar...



.. rabarber ..och sockerärtor som klättrar uppåt...





Potatis!



En hel planteringsback som numera är fylld med jordgubbsplantor. Det kommer bli många gubbar i år.. Mums!





Morötter, salladslök, rädisor och sallad...



En gigantisk krusbärsbuske...



.. och 3 stora vinbärsbuskar!


Ett fläderträd har vi också på tomten. Så i sommar kommer vi att trä smultron på grässtrå, vi kommer göra många rabarberpajjer, vinbärsgele och vinbärssaft, hallon med mjölk och flädersaft. Helt underbart mysigt!


Såhär såg det ut innan, då var marken helt obrukbar!





Gissa om vi rensat bort rötter till en förbannelse ;)


- men jisses vilken skillnad!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Johanna

Åhh, underbart härligt!

2010-06-22 | 12:37:22
http://mammamuochlillfis.blogg.se/
ida

jättefint men jag blir rädd när jag ser liemannen bredvid neo hihi

Johanna

Hej. Jag undrar hur det går för Haileys? Era Bhar är så fina och jag skulle kunna tänka mig att handla men Hemsidan ligger nere.

2010-06-22 | 15:53:34