Jobbhelgen är över

Helgen har varit full med jobb för min del, men såhär i efterhand är det skönt att ha jobbhelgen avklarad. Nu ser jag fram emot lördag, som är min första lediga dag efter 9 dagars jobb. Gött!



I lördags fick jag sovmorgon till 7.00 och när jag vaknade fick jag syn på denna fina buketten, som Fredrik och barnen hade plockat "i skogen". Jag är verkligen urkass på blommor men hoppas för guds skull inte den är fridlyst eller nåt nu :p Kanske är det rent av ogräs? Haha, hur som helst så kvittar det. Det är ju mina hjärtan jag fått dom av ♥



På tal om blommor så hade jag med mig 12 Orkideer hem idag. Pga blåsten hade de "ramlat" och såg allmänt hänginga ut, så de skulle nollas ut och kastas. Hell no! jag tog med mig alla hem för att granska dom närmre...



... och 6 stycken fick följa med in.... sedan tog nämligen mina krukor slut ;)


Ja ibland är det riktigt bra att jobba där jag gör, samtidigt som det finns en hel del negativt med att vara en ung tjej på ett byggföretag. I alla fall bland vissa kunder...
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Annica

Lupiner, de är inte fridlysta å väldans vackra:)

2010-06-13 | 20:22:23
http://annica123.blogg.se/
Linda

Dina vackra blommor på bordet är Lupiner. Dem växer så gott som i varenda vägkant. men vackra är dem

2010-06-13 | 21:23:59
Emma

Men guuuuuud Lina vilka oförskämmda förmåner du har ;) Nästa gång kan du väl höra av dig när inte dina krukor räcker så kan jag komma o köpa billigt av dej... med hus finns det alltid fönster o vrår att fylla :) Kram!

2010-06-14 | 19:22:57
http://emma85.webblogg.se/lyckorus
Carina

Det är lupiner dom plockat till dig och dom är nog inte fridlysta nånstans. När vi flyttade in i vårt hus hade vi lupindjungel i ena delen av tomten. Har grävt upp otaliga plantor.

Men dom är väldigt vackra när dom blommar.



Fina orkideer!

2010-06-15 | 08:57:28
http://justmintoo.blogg.se/