Nu så, lite bilder från i morse..

I morse plockade vi en massa godsaker i trädgården. Hallon, jordgubbar, smultron....



















Det är verkligen fantastiskt lyxigt att ha en alldeles egen bär-trädgård :) Speciellt då barnen fullkomligt ÄLSKAR att plocka och stoppa i munnen..



Vi plockade också av lite av de svarta vinbären, för att göra svartvinbärssaft. Har ju redan kokt saft av de röda bären och nu var det alltså dags för de svarta att få sig en omgång ...



... saften är klar. Ska bara köpa ytterligare några flaskor som jag kan förvara den i. Har "bara" 6 stycken fulla flaskor med koncentrerad, hemmagjord saft i kylen... redan :D 









Dagens mellis blev hemmagjord krusbärskräm med mjölk, och smörgås till det. Ungarna ÄLSKADE det! (därför gjorde jag raskt en omgång till till kvällsmaten ikväll)


Får se om jag orkar slänga ihop en jordgubbs- och rabarberpaj ikväll. Nu ska vi nämligen åka och handla, kan behövas ibland det också *suckar och tycker inte vi gör annat än och handlar*

Just det, kvällens nöje består utav att vika tvätt. Häääääärlisch! Jag har nämligen tvättat 4 proppfulla maskiner.... tur det är sängkläder och många handdukar ;9
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


★Fam. Bus★

Vilka härliga bär-bilder :) Så stor Neo har blivit... Kram

2010-07-24 | 18:34:59
http://www.familjen-bus.com