Inget nytt?

Det är fortfarande lika varmt ute och jag jobbar fortfarande på :)

Sista dagen innan en dags ledighet, känns toppen! Dessutom lyckades jag byta till mig en 8.30-17.00 tid så idag slipper jag stänga butiken. Känns skönt att få komma hem i skaplig tid och bara vetskapen om att vi kan äta middag ihop hela familjen, gör att det känns lite lättare att gå dit.


Igår när jag kom hem så slängde vi oss i poolen, jag & Fredrik. Barnen sov. Och temperatur-ankan visade hela 27 grader i poolen! Men eftersom blodet kokade i kroppen (kändes så iaf!) så var det otroligt svalkande ändå :p








Igår morse fick jag för mig att jag skulle göra flädersaft, innan jag började jobba. Vi har nämligen ett rejält fläderträd på baksidan, där blommorna nu höll på att vissna... så det var lika bra att göra det nu när jag hade sugen! Så barnen och jag hjälptes åt att plocka av ca 50 blomklasar....

Så om ca 4-5 dagar är det klart och ska tappas upp på flaskor. Mums, flädersaft som är så gott!







När vi ändå var igång så åkte de röda vinbären på en omgång också. Eftersom vi fortfarande har gele kvar sen förra året, och då vi dessutom fick nygjord rosengele av min farmor för några dagar sen, så fick det bli saft även här. Hemmagjord rödvinbärssaft. Mumma för själen! :) Den är redan klar och tappad på flaskor...



Nehepp nu är det bara 20 min till jag börjar jobba, tur man har nära till jobbet i alla fall :D Ha en skön dag mina vänner!!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Carina

Vad gott med både fläder- och vinbärssaft.

Ni är flitiga med att ta till vara det som växer i trädgården.



Har en liten fudnering. Godkänner du aldrig dina kommentarer? På alla de senare inläggen (ganska många) kan jag inte se några kommentarer. Och jag vet att jag i alla fall gett några. Eller är det något som inte fungerar som det ska.

Känns lite trist när du först ber om kommentarer men så syns det ädnå inga.

2010-07-13 | 09:10:29
http://justmintoo.blogg.se/
Ebba's mamma (Angelica)

Vad duktig du är, jag skulle aldrig klara av att göra saft :) Kram,

2010-07-13 | 10:12:24
http://mideco.blogg.se/
HUSnrNIO

Men vilka härliga bilder! Såg otroligt gott ut:) Ha en trevlig kväll.

2010-07-14 | 22:37:30
http://hilajns.blogg.se/