Morrn morrn!

Ungarna somnade vid 18-tiden igår, skönt för mig och Fredrik som kunde ha lite egentid på tu man hand. Vi kollade såklart på Robinson - spännande det är nu när vinnaren snart ska utses! :D


Innan Robinson gick vi igenom alla månadens räkningar. Denna månaden fick jag inte ut ett skvatt, inte en enda krona, eftersom jag jobbat = en månads "innestående lön". Föräldraledig har jag ju varken kunnat eller velat vara, de dagar jag varit ledig..

Och Fredrik. Han har ju varit pappaledig och eftersom det nya systemet i försäkringskassan delar upp utbetalningarna i 2 omgångar, får vi endast "den ena omgångens" pengar. Suck!


Ca 15.000 MINDRE denna månaden alltså. Fy vad pissigt, rent ut sagt. Det är nu man är glad för att man i alla fall har lyckats spara undan lite pengar under mitt år som mammaledig. Men det är surt, riktigt surt.



Hur som helst så innebär dagen både jobb och dagis. Fredrik pulsade ut i snön och körde till sitt jobb vid 06.00  i morse. Fy, jag gillar inte att han kör bil nu när det är "busväder" ute. Visserligen ser det rätt lugnt ut just nu, men fy vad mycket snö det har kommit!



Tanken på att köra vagnen till dagis idag är lönlös, det får bli att jag drar ungarna i varsin pulka istället - säkert inte dom emot :p Lite extra motion får jag ju på köpet, men undrar vad folk tänker när jag kommer dragandes på2 tomma pulkor på hemvägen. Haha, den bjuder jag på!


Nu har Neo också vaknat och det är dags att byta en inte så trevlig blöja på honom, efter det väntar frukost - God morgon allihop!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)