God morgon!


Morgonen har hållt på i en evighet! Vi var uppe kring 05.20 i vanlig ordning. Gäsp! Fast klockan inte ens är 10.00, känns det som den borde vara kring 14.oo. Galet!


Idag är jag ledig vilket innebär att jag och ungarna är hemma och myser. Det känns bra. Att kunna vara hemma och ledig en hel dag i veckan är verkligen lyx, jämfört med många andra. Så det glädjer mig så länge det varar.

Snart drar högsäsongen igång på jobbet och då blir det full rulle, just nu är det ganska dött i butiken faktiskt. Inte är det så mycket leveranser heller, utan det blir mest att man går och förbereder för allt som inom en snar framtid kommer att komma. Påskliljor, fröer, vaxdukar, utemöbler osv osv. Vår-saker!


Det folk kommer in för att köpa nu är lätt att räkna upp; Pellets, träbriketter, fire-up (tändkuber) och fågelmat. Solrosfrön i 10 och 25 kg säckar går åt i mängder! Folk är snälla mot de små pippifåglarna och flera kunder om dagen handlar lätt fågelmat för över 600 kr. Jordnötter, till fåglarna, är så poppis att de nu är helt slutsålda (men beställda!) likaså pelletsen (kommer igen på torsdag om nån vill veta :)



Här hemma lunkar vi som sagt på i lugn takt. Vi har redan spelat alla spel, memory och pusslat. Vi har lekt på barnens rum och vi har byggt den populära tågbanan, nu medans Neo sov. Enda gången man kan bygga tågbana är nämligen när lillebror sover, annars rycker han upp både träden, vagnarna och rälsen :p





Loket går på batteri och kör för egen kraft och då kan man ju istället göra sig själv till en bro, tycker Ninni. Sagt och gjort :)



Här kommer tåget!



Jag har några samtal att ringa idag också. En har telefontid vid 14.oo och de andra får jag väl iaf vänta tills efter 10.00 att ringa. Dels ska jag ringa och tacka nej till jobbet jag fick då jag var på intervjun, ni vet? Och dels ska jag ringa till revisorn och se om vi kan träffas idag för att lämna över alla papper. Hoppas, hade varit SÅ skönt att få det ur världen :)


Webshoppen ligger fortfarande nere och vi är grymt irriterade på vårat webbhotell. Fanken med! Snart har det gått en hel vecka! Suck.. men, jag hoppas den kommer upp snart igen, det är ju ändå en hel massa vi förlorar på att ha den nere (vi får såklart ersättning från webbhotellet men vem vet vad vi hade fått in annars? Kanske betydligt mer...)


Nehepp, nu är det snart dags att planera vad vi ska ha till lunch och middag idag. Den eviga frågan :)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)