Pulka-åk!

Det blev som sagt ett besök i pulkabacken idag. För enkelhetens skull så åkte vi till vår "traditionella" backe, som jag själv åkt i när jag var liten. Den ligger nära mitt föräldrahem och är ganska så perfekt, för den som inte är allt för höjdrädd villsäga...



Pulkabacken!



Pappa & dotter



Kääääärlek ♥



En spänd Ninni



Haha mongobild på mig men det bjuder jag på ;) Förresten, vad har hänt med både mitt och Neos högeröga? Ser mäkta skumt ut .... litet, lixom :D



Underbarast!



Dags för fika...



... i färgglada plastmuggar! Kaffe i två, varm choklad i två.



Ninni fick en bit av pepparkakshuset, som hon tjatat om sedan vi "gjorde sönder det"..



Världens finaste kids på varsin snowracer :)


Finaste Neo i snön



Hemma igen och båda barnen har rosiga kinder. Underbart!


Nu ska jag och Fredrik kolla på film, i vandlig ordning. Det går ju aldrig nånting bra på tv nu för tiden. Eller tycker ni det? Måttligt irriterande men det anses la som ett i-lands problem :p

Så, idag blir det Beck - I guds namn.



Slänger in en sista bild på vår lilla buse. Eller ska jag kanske säga, klätterapa? För numera klättrar han på ALLT :) (sängar, stolar, vardagsrums bord, soffan... U name it!)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


sarah med elin och filippa

ååå vad mysigt ni värkar ha haft de!

Här får de bli lite åkning i morgon då Daniel är ledig!

Hoppas du får kul på festen i morgon

kram

2010-01-07 | 20:51:00
Evelina

I Guds namn är bra! jag gillar Beck och Wallander filmerna:) Men du, på fredag börjar ju Let´s dance -det är ju bra=) Fina tröjor barnen har på sig!

2010-01-07 | 20:57:49
http://evelinalinnea.blogg.se/
Jonna

vart har ni köpt era snowracerar? Var och letade överallt innan jul men då va dom slut överallt... men nu kanske d iofs finns lite mer!

2010-01-07 | 21:29:13
http://jonnaa.blogg.se/
Hondjur

Ååh, vilka underbara bilder!! Men alltså.. Jag fick spontant en känsla av att: Hej, jag är en hopplös hemskt hönsmamma. Haha. Alltså.. Jag hade ju aldrig i livet vågat sätta mig på en snowracer med sanna.. Jag vågar knappt åka pulka med henne. Vi Kan ju ramla.. och då kanske jag ramlar överhenne och så.. ja, du fattar grejjen :P Och det här med varm chocklad.. Alltså.. Är det inte fruktansvärt onyttigt. haha. Jaaa, jag är nog hemskt nojjig tror jag. Men nu fick jag dåligt samvete. Hon kanske borde få smaka på det?! Hon har ju aldrig ens fått saft. -host- Ehm. Åååh. Kan du inte ge mig tips och råd och synvinklar du allvetande söta tvåbarnsmamma! ;)) Många kramar från den paranoida ensammamman i Göteborg som helst föder upp sitt barn på Grönsaker och vatten :D

2010-01-07 | 21:54:58
http://sagoelin.blogg.se/
Jenny

Åhh va kul det ser ut, en riktig backe!!



God fortsättning på det nya året! Kram Jenny

2010-01-07 | 22:00:06
http://jennyn.blogg.se/
Evelina

Hej! (igen) Kikar på hailys och letar.. har ni strumpband (heter det så?) såm man har på benet när man gifter sig? :)

2010-01-07 | 23:44:06
http://evelinalinnea.blogg.se/
Jenny

Kappelbacken (stavas?) tycker jag att det ser ut som. Hela Långös barn bodde där på vintern=)

2010-01-08 | 19:57:49
http://www.woffsan.blogspot.com