Jobb, jobb & jobb

Fick mitt schema som sträcker sig fram till mars, igår. Jag jobbar kväll varenda gång! Slutar 18.15 eller 19.15Alltid! Och så har det varit sen jag började i januari... Suck.

Men, det är väl bara att se glad ut, att vara tacksam för att man ens har ett jobb? Varannan helg funkar bra, en halvtidsanställd är ändå beroende av just helgerna för att få ut så man klarar sig ekonomiskt. På kvällarna då jag stänger butiken, hinner jag ju få lite ob... men... äh, det är drygt.

Drygt att inte få kunna äta middag med ungarna, ledsamt att inte kunna pussa dom godnatt på kvällarna. Men, det är ju samtidigt långt ifrån varje dag det gäller. Det är nog bara det att man blivit så van och bortskämd med att få ha så mycket tid med barnen, då man varit mammaledig. 


Trots att jag är emot en heltidstjänst just nu, hoppas jag ändå få lite fler timmar än 20 i veckan. Kanske inte på mitt nuvarande jobb, men kanske går det att kombinera med något annat? Ja, tankarna är många... 

 

Hur som helst så ska jag till jobbet nu strax, vikten var inget att hurra över men det blev iaf minus. Skriver mer om det senare...
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Bonkan

Usch låter jobbigt med jobbet :( Tycker d e himla konstigt att du bara får kvällstider dessutom :S Hur fasen kan d gå ihop sig??

Hoppas du får en trevlig helg!

2010-02-06 | 11:31:16
http://tessibonkaan.blogg.se/