Fast i snön & pysseldags!

I morse vid 07.00 gick jag och Ninni ut för att skotta undan all snön som kommit under natten. Och det var minsann inte lite! Puh! 

Nån timme senare brummade vi iväg för att handla nybakta frallor hos z-bagaren. Mumsigt! Ninni fick i vanlig ordning en gratis stor kanelbulle av den snälla personalen - och för 7-8 frallor betalade vi endast 15 kr. Bättre och billigare än så kan det ju inte bli!


Men, frågan är om det var värt det för på hemvägen hem så körde vi fast i snön - som tur väl var på uppfarten, som jag nyss skottat!! Suck.



Fick ringa efter Fredrik som fick klä på Neo och komma ut till oss. Grävde, svor, puttade och gasade i säkert 30 minuter innan vi slutligen kom loss. Fy fabian! Nu vill jag inte ha mer snö. Go away, jag vill ha våååår! :)


Efter frukosten så var jag tvungen att åka till jobbet för att lämna en nyckel som jag glömde lägga av mig igår när jag slutade. Suck!

Ninni fick följa med och vi passade på att handla lite lördagsgodis och lite mer pyssel. Så, nu ska vi ner i källaren och pyssla, hon och jag. Vad får ni se senare :)


kram på er och kör försiktigt i snökaoset - ni som över huvudtaget kommer ut! :p
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Hondjur

Men shit! Vad mycket snö!! Nog för att jag älskar all snö och vinter men nu behöver det inte komma mer. Eller vara så in i bomben kallt.. ett par minus så att det som ligger får ligga helt enkelt.. en månad till eller så.. sedan kan det komma vår!:) Spännande med pyssel.. vi längtar :)

2010-02-13 | 12:40:24
http://sagoelin.blogg.se/
pappa o mamma

Vad duktig du är..här är ingen snö men kallt, kanske 5-6 grader, men snart går vi ombord till varmare breddgrader (hoppas vi)vi är förkylda av bara tusan, annars allt bra. Alla hälsar, tänker på er....

Krama våra ljuvliga barnbarn,,

Pok Mamma o pappa.

2010-02-13 | 13:04:59
Laila

Hej Lina skulle gå in er butik men kommer inte in :(

Jag förstår att ni inte vill ha mera snö nu,ni brukar ju inte få någon alls.Och nu har ni fått för flera år framöver :) Vi har snö men jag tror nog att ni ha mycket mera en vad vi har.

Och jag håller med tjejen som skrev, din blogg är beroende framkallande :P Älskar att gå in och läsa vad ni gjort på dagarna.Du är så otroligt inspirerande och har alltid något nytt på gång.Du är så otroligt lätt att tycka om och er lilla familj.



Ha en jätte fin Alla Hjärtans Dag i morgon kramar Laila