Sjukt igen?



Denna gången är det nog så att det är Ninni som åkt på de där dumma bacillerna. Fy för dom! Hon har nämligen varit "orolig" sen igår eftermiddag och nu ikväll har det varit grinigare än nånsin!

Frustrerande när ingenting hjälper och maktlösheten tar vid. "ont i munnen", säger hon. Säkert halsen hon menar *mammainstinkt* Bara några dagar sedan jag hade halsfluss, så skulle minsann inte bli förvånad om hon har fått det hon också. Typiskt.

Febern är minimal, men nu innan läggdags hade hon faktiskt bra över 38 grader. Alvedon och hostmedicin som faktiskt fick stanna kvar i kroppen! (ni som följt bloggen ett tag vet säkert att Ninni kräks av minsta lilla, när hon blir upprörd, ledsen och... även då vi har gett henne hostmedicinen)


... några bett på kvällssmörgåsen innan godnattsaga, och Ninni somnade tvärt. 


Är det likadant i morgon så är det jag som ringer doktorn! Bättre att ligga steget före, oavsett vad VC tycker *hmf*  


Nehepp nu är det ju Mammorna på tv. Gotta Go! :p
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Carina

Känne rigen det där med att kräkas. Hade en gång en tjej som alltid kräktes av all medicin och när hon var orolig över nåt. Suppar är ett bra alternativ. Fast jag tycker man ska vara lite försiktig med alvedon och inte ge det förrän barnen är verkligen tagna av febern.

Ont i munnen kan ju vara blåsor i munnen. Inte ovanligt alls. Har min tjej fortfarande när hon blir sjuk och nu är hon 19 år. Jag själv brukar också få ont i tandköttet när nånting är på gång.

Men vi kan väl hoppas att hon sovit bort det värsta och mår bättre imorgon.

2009-10-18 | 21:27:24
http://justmintoo.blogg.se/
Laila

Hoppas ni får en trevlig dag fast ni Ninni är lite kraslig.I natt är det min tur att åka till Ullared :D

ska bli så kul att få shoppa loss lite.

Men vist går det fort man hinner bara få ut dom ur magen sen är dom 1 år :P



Man får verkligen vara närvarande när dom är små,för den tiden går alldeles för fort fram.



Ha det så bra kram