Koncentrationen ligger på ungarnas rum idag

Jag har precis varit nere i källaren och målat "fyndet" en 2:a gång. Behövs kanske en 3:e gång också, får se. Eftersom den var så mörk från början så täcker det inte riktigt på alla ställen ännu. Just nu befinner sig grejjen i sk. shabby chic stil. Underbar stil i och för sig, men det är inte riktigt så jag har tänkt mig. Tror jag :p

Äh, vi får se.



Som jag tidigare befarat så har jag nu fått min halsfluss bekräftad. Gul/vita prickar som gör att mina halsmandlar ser ut som små flugsvampar, visade sig i morse. Hatar halsfluss!! Så, imorrn är det jag som ringer för att få penicillin. Brukar inte ens behöva visa upp mina små konstverk, eftersom jag får det så ofta. Smidigt men ändå så drygt.

Så, det blir till att ställa in dagens Blingo-party som jag skulle till. Suuuck!! Varför är det alltid (alltid!) så? Att man blir sjuk så fort nåt roligt händer?


Jaja nu ska jag & Ninni bege oss hemifrån ett tag. Ögonsjuka Neo och pappa, som ska jobba i natt, ska sova - så vi passar på att hämta hem en liten soffa undertiden. En soffa som också ska stå i ungarnas rum, och som jag själv -tillsammans med mina bröder- haft när vi var små. Älskar sånt som gått i generationer. Så mysigt med massa minnen bakom!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


a lovely borderline

usch stackars dig! halsfluss är verkligen hemskt!

2009-10-11 | 15:14:43
http://carolinalj.blogspot.com