4 kort är bättre än inga, men oj så retfullt!

Vi packade som sagt in oss i bilen i morse, för att dra till Tingsryd och äventyrsbadet Kaskad! Neo, som ju har ögoninflammation, fick spendera ett par mysiga timmar hos farmor undertiden. Stort Tack!



Dit resan var lugn som en filbunke...



... med två sovandes ungar



Väl inne på äventyrsbadet gick det hejvilt till! Det åktes stor rutchbana, liten rutchbana, snurrades runt i virvelvinden, satt i bubbelpoolen, gick in i grottan, var i den "varma bassängen"... Ja, allt skulle testas!



Så himla roligt att hitta på saker nu när Ninni är så pass stor att hon faktiskt fixar att göra saker själv - samtidigt som hon verkligen njuter av allt det roliga! Med sina egna puffar på armarna och med en sån där "flytdyna" man sätter runt magen, så fixade hon faktiskt det mesta på egen hand - trots att mamma & pappa var med och "ville hjälpa till", så fick vi absolut inte ingripa.

Ninni är en duktig tjej. Ninni kan själv. Ja, så låter det från vår goa tjej :p  



Såklart blev det en smaskig fika i halvlek. Risifrutti med en kall apelsin MER och till efterrätt blev det "lila" glass.

Jag; Vilken smak vill du ha Ninni?
Ninni; Lila!
Jag; Blåbär?
Ninni; Nej mamma, liiila!!

Jag till glasstjejen; En kula lila blåbärsglass, tack! :)


Hann knäppa 4 bilder, innan kameran dog. Batterislut. Är det inte typiskt?


På hemvägen åkte vi en liten omväg förbi Karlshamn, för att hämta mitt fynd från blocket idag istället. Två flugor i en smäll, som man brukar säga. Trots att "grejen" var något större än vad jag trott så blir det nog toppen! 

Ja, grejen är den att jag tom. ställde mig och målade den så fort vi kommit innanför dörren. Vill få den klar NU - helst igår ;) Så fort den är klar, får ni se. Det har ni mitt ord på! :p


Nu blir det film i soffan, jodå för här hemma kör vi inte bara fredagsmys utan även lördagsmys. De ni! :D 

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


En Mölnbobos Liv

Hej,

Har du lottat ut boklisten/tältet än? Har inte sett att vinnare presenterats.

2009-10-10 | 23:50:27
http://www.annakarlsson.se/blogg/
Agnieszka -2 barnsmamma

Låter som om ni haft en helt underbar dag!

kramis

2009-10-11 | 08:33:22
http://agnieszka.blogg.se/