Traderafynd; Kavat projector vinterkänga



Dessa vann jag för 37 kr på tradera för ett tag sen. Använda 1/2 säsong. Igår skickades dom så imorgon bör vi få dom. Äntligen. Det har dragit ut lite på tiden men nu ska lilleman slippa frysa om fötterna!


Och på tal om Tradera, så vet jag inte riktigt vad jag ska säga om denna annonsen. Hoppas pengarna verkligen går till det ändamålet som uppges. (jamenar, sjukt folk finns det ju av tyvär) Men ändå är jag skeptisk. Jag tänker inte bjuda, tyvär. När jag läser annonsen knyter det sig i magen på mig. Jag vill inte läsa, ändå gör jag det.

Är det inte det som är tanken bakom? Att man ska känna sig "tvungen". Eller... är det bara jag som är så fruktansvärt osäker och vänder mig "emot"? Finns det inte bättre sätt? *kluven*


Kommer DU bjuda?
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


maria

Jag kikade in på tradera annonsen.. men jag tycker den kändes oetisk på något sätt. Det blev lite konstigt att det lät som att ett barn har skrivit annonsen-vilket inte är gjort för det är ett vuxet språk.. nä känns heludda. Jag skänker gärna pengar till cancerfonden till minne av flickan (min mamma gick bort i cancer men skulle aldrig auktionera ut saker som hon gjort för att dra in pengar)men tradera känns inte som det rätta forumet för det (även om jag ofta köper o säljer själv på tradera=))

Men tanken är väl god.. om det nu är sant. Kram=)!

2009-11-05 | 22:11:58
http://ekersens.blogg.se/
Fia

Jag har med sett den, men är oxå väldigt skeptisk. HUR vet man att det går till det man betalar till? Nja, jag tycker nog att man själv kan skänka isf. Tyvärr misstror jag folk, lite för snabbt ibland kanske...



Fick du mitt mail :)?

2009-11-05 | 22:14:27
http://fiansess.blogg.se/
Madde

Jag kan inte annat än att säga att jag håller med dig....

Ulrika

Tradera gillar jag. Men visst finns det sjuka människor. Men just denna kan jag till 100% lova dig inte är det. Har gått i samma föräldragrupp som denne och dottern som omnäms är jämngamla med min äldsta. Sök på Emmy K på familjeliv så kan man läsa mer om hennes liv och kankse förså bakrunden till varför hon gör en sån här sak.

Emelie

Hej Lina:)

Hoppas allt e bra med dig!

Vi skrev ju för ett tag sedan om adventsljusstake som du ville ha...

Jag har ju en sån, och nu när vi flyttat så är den för stor tyvärr...

Tänkte bara att jag frågar dig om du är intresserad av att köpa den.

Vi köpte den ny till förra advent, alltså bara stått framme 1 jul!

Kram

2009-11-06 | 13:59:53
http://emelieidafriberg.blogg.se/
Agnieszka -2 barnsmamma

Jag blir tyvärr oxå väldigt osäker på sånna annonser.... skickar hellre in pengar själv till barncancerfonden eller så!



Fina kängor du vann! kramis

2009-11-06 | 14:17:28
http://agnieszka.blogg.se/
Hondjur

Jag håller oxå med. Det känns inte helt ok även fast såklart tanken är väldigt god.. MEN.. Säger väl som andra: Man misstror tyvärr folk! :s

2009-11-09 | 09:26:33
http://sagoelin.blogg.se/