Kom - och gick!

Gick till dagis för att upptäcka den rödmarkerade lappen i tamburen. "vi har barn under 3 år som har blivit smittade av svininfluensan" .... och "verksamheten pågår som vanligt och det är föräldrarna som bestämmer om man vill lämna sitt barn eller ej"

Hm. Tufft val! Jag roffade snabbt åt mig Ninnis dagiskläder som vi behöver ha hem innan helgen och packade ner ungarna i vagnen igen för att traska hemåt.


Fanns alltså inte ens en gnutta tvivel om att jag kanske skulle lämna Ninni där. Pratade en stund med två av fröknarna som förklarade och informerade.

De tyckte också jag gjorde rätt (såklart!) och för mig känns det extra viktigt eftersom lilleman inte har nåt vidare immunförsvar ännu. Likaså är ingen i familjen Ninninus vacc. ännu pga. komunens usla planering. Men, idag gäller det. Håll nu tummarna att det räcker till ungarna!



Jag, som hela tiden tagit hela svininfluensan med ro, är nu nojjigare än nånsin. Antar att det blir så, när det väl kommer "nära inpå". För mig har det nog bara blivit "nåt man läser om i tidningen". Typ? 


Låt oss bara få det dära vaccinet så vi kan bekämpa den jäkla influensan nångång! *ryser* - och ge barnen spruta nr 2 i jan 2o1o, som ni sa från början!


Tillägg:
Utdrag ur ett forum;

Det är nu konstaterat - vi hade grissjukan. Skönt så slipper man oroa sig för den mer.
Testet gick till så att doktorn stoppade en tops i näsan och dagen där på ringde de och sa att det var grissjukan. Lätt som en plätt. Ingen av oss blev dödligt sjuk. M var sjuk i en vecka, lillbror i 3 dagar, jag och maken hade huvudverk i en halv dag. Mycket snack för ingenting! Min subjektiva mening - ta inte sprutan, lite grissjuka ska en människa tåla. När man har haft den kan man aldrig få den igen.

min man och dotter har vaccinerat sig helgen .jag var där med min andra dotter skulle vacc också men det gick inte eftersom hon åt antibiyotika.men när vi ringde vårdcentralen de sa att det ok så länge man inte har feber..det verkar ingen har rigtigt koll vad är rätt.och alla som står på kön kändes som slakteri vi kommer in barnen gråter man ser alla andra tar spurutan barnen skriker och efter spurutan man kastas ut..jag satt och grät där och kunde inte vacc mig ..det kändes inte rätt..men min dotter tog spurutan och min man..vi kommer vacc oss med min andra dotter nästa gång men jag är osaker om jag vill göra det..

Alla dessa köer med vuxna och barn som på löpande band vaccineras
får mig att associera till Tysklands tidigare historia.

Vaccinet räcker inte till vilket är märkligt då man kan se i skolorna att hälften av barnen inte vaccineras. Man bryr sig inte om att ha vårdpersonal närvarande i t ex skolorna. Man kollar inte med personerna som vaccineras om det är eller har varit smittade av influensan.
Man använder ett icke kliniskt testat vaccin viket betyder i realiteten att alla som tar det faktiskt är försökspersoner. Sjukvården vet inte vad dom ska göra med de som ringer in mer en att föra statistik. Samtidigt som man hävdar att vaccinet är försenat och påbörjades för sent eskalerar antal drabbade vilket jag tror har ett starkt samband med vaccinationen. Likaså är myndigheten likgiltig inför att många människor bluffat sig före i kön till vaccinationen genom att hävda att de tillhör en riskgrupp, ingen kontroll görs och de som verkligen skulle behöva detta får vänta.
Befinner man sig inte i någon riskgrupp känns detta helfel. När influensan är över för denna gång skulle jag fortfarande känna oro om jag låtit vaccinera mig.

Jag tycker man ska gå på sin magkänsla
Nöff nöff!


Det är rätt komiskt det här med svininfluensa, några få har dött vilket inte är komiskt men media skriver inte häller om att vanlig influensa dödar fler än tvåtusen männinskor per år bara i sverige


En läkare på vårdc sa:
"Håll avstånd från de som vaccinerats
och uppvisar influensalikn sympton
som biverkn. Det är inte klarlagt
ifall de är smittobärare eller ej".

Jamen då får man väl ta ett saliv
o snorprov o kolla tycker jag.
Kan väl inte vara så svårt att
göra en odling. Kanske man kommer
i klarhet då ifall de smittar.

Själv är jag HELT EMOT vaccinet.
Det kanske kommer en andra våg
som är agressivare o då är säkert
samtliga som fått svininfluensan
helt säkra/immuna, medan de som
vaccinerat sig urholkat/tömt ut
sitt naturliga försvar o ligger
risigt till (?).

Eller ska de vaccinera sig igen
nästa år o nästa år osv.

Har folk blivit helt "tokiga"??
Knuffar/trampar folk nästan
ned varandra i den där vaccinationskön?
Armbågar sig fram o har sig. Gormar
när vaccinet är slut osv.

I Amerika skämtar man om svenskarna
som verkar helt hysteriska att få vaccinet.
Och att svenskarna verkar tro att vaccinet
ska skydda dem för evigt. Vaccinet är oprövat,
fullt med giftiga substanser o "skyddar"
bara en kort tid.

Pinsamt!

Kram


Vaccinerade mig igår, inte för att det skrämmer mig att insjukna i grisen, men jag har en tremånaders son... Hans immunförsvar är inte färdigbildat än och jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag blev sjuk och smittade honom. Har en vän som fått åka med ambulans två gånger nu pga grisen. Klart att man blivit lite skraj av det. Har dock inte känt av några biverkningar av vaccinet och hoppas att jag kan hålla min son frisk genom att injicera lite kvicksilver.. Dosen är trots allt inte högre än i en portion östersjöfisk

Du vet väl om att du själv kan smitta din son. Även om du är vaccinerad kan du bära smittan! Så vad är meningen med vaccinationen egentligen? Det enda du kan göra är att "isolera" honom så gott du kan från risken att bli smittad!

Det är så många som har haft svinis nu och är immuna så det är helt vansinnigt att fortsätta vaccinationerna! Men det handlar om pengar.

OM du har, "latenta sjukdomar" i kroppen så blir du allvarligt sjuk av svinis, annars inte! Som läget är nu så är riskerna med vaccinet större än att ha svinis.
Och fortfarande, DET ÄR INTE samma samma kvicksilver som i fisk och en STOR skillnad mellan att injicera och äta. Annars kan man lika gärna dricka vaccinet! LITA INTE på pressens smörja!




Nehepp, bäst jag slutar läsa. Blir bara mer och mer osäker. Kluven. Förvirrad!!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Agnieszka- mamma till 2

Nova, Magnus och Elton är vaccinerade. Idag är det min tur. JAg gör det för barnens skull, för jag skulle aldrig kunna leva med att ha smittat mina barn och dem kanske peppar peppar skulle dö.



kramis

2009-11-26 | 12:42:24
http://agnieszka.blogg.se/